Un inger mort nu face doi bani

15 Mai

Ce-ar fi daca toti ingerii nostri pazitori ar da coltul intr-o zi? Am fi ca New-York-ul fara curent electric. Unii ar ramane blocati in lifturi, altii n-ar mai sti cand sa treaca strada si cei mai multi ar orbecai prin case la lumina lumanarii.

Ingerul pazitor este de fapt busola cu care ne orientam in mediul care ne inconjoara zi de zi. Odata dereglata, n-ar fi de mirare sa se schimbe si polaritatea Pamantului. Sa  ne trezim ca mergem cu picioarele-n aer si cu capul in jos. Asa ca, la ce foloseste un inger mort? Ma intreb uneori daca isi aleg de buna-voie meseria asta sau le este varata pe gat “de sus”…

Allegory

„Allegory”

Am momentele mele cand as dori sa fiu imateriala, nicidecum inger-pazitor al cuiva. Asta pentru ca nu pot sa raman imuna la nesfarsit la ce simt si ce vad in jurul meu. Sa fiu ca un fum de tigara pe care, daca il sufli usor, dispare in neant intr-o secunda. Simt cateodata ca ma dezintegrez pana la stadiul de celula si ca ma aflu in momentul imediat de dupa Big-Bang. Ca pot sa ma transform in materia primordiala din care s-a infiripat prima fiinta. Cu toate acestea, sunt clipe in care mi-as fi dorit sa ma intruchipez in orice alt animal, in afara de om.

Oamenii astia! Daca n-ar fi fost sa fim muritori am fi ajuns, dupa mult timp, la stadiul de existenta perfecta. Am fi avut mii si mii de ani la dispozitie sa facem toate trasnaile care ne-ar fi trecut prin cap. Am fi avut ocazia sa facem orice greseala din care, ulterior, puteam invata cate ceva. Am fi avut timpul necesar sa acumulam cunostinte inimaginabile. Nu s-ar mai fi stresat nimeni pentru ziua de maine si nu am mai fi planificat viata asta secunda cu secunda…

Dar, din pacate, totul este ciclic. Se naste, creste, eventual se inmulteste si, inevitabil, moare. Pana si ingerii mai mor cateodata. Daca ar fi sa cred in teoria reincarnarii, mi-as dori ca intr-o viata viitoare sa fiu un arbore Sequoia. Sa traiesc cinci mii de ani. Cu o singura conditie: sa nu ajung intre timp piesa de mobilier sau lemn de foc…

3 răspunsuri to “Un inger mort nu face doi bani”

  1. Irina Mai 16, 2012 la 8:50 AM #

    O alegorie impresionanta, ca de altfel, mai toate lucrarile tale. Insa cuvintele ce insotesc desenul m-au marcat profund. Cine stie ce lupta pentru supravietuire duc si ei, ingerii, acolo, sus? O lupta pentru suprematie, ierarhie, suflete salvate cat mai multe… Mai bine pentru noi sa nu stim asta vreodata.
    Lacrimile par ingeri ucisi, sau izgoniti din ceruri, cel putin asta imi sugereaza mie imaginea. Dincolo de orice alta realitate concreta, palpabila, verificabila, eu stiu sigur ca un astfel de inger, neconventional, atipic si unic, esti chiar tu. Pentru mine.

  2. ch3815h Mai 16, 2012 la 10:00 PM #

    polarizarea cica s-ar schimba, cu ceva efecte.
    cat priveste vietuirea ca ingeras, pavaza entitatii proprii sau altcuiva, materialitatea vietii, obosesc si atributiile astea. sequoia zici, nu-i rau! 🙂

  3. Cornelius Ionescu Mai 26, 2012 la 7:55 PM #

    Un înger mort nu face nici două parale, mai rău ne încurcă. Dar unul presat între filele unui îngerar, sau împăiat şi pus la geam sau şi mai bine un înger pictat, ei, asta este cu totul altceva

Lasă un răspuns

