Detalii, detalii…

29 Sep

Da, detaliile! Cati dintre noi dau importanta cuvenita acestor mici nimicuri care, impreuna, alcatuiesc viata in ansamblu? Superficialitatea a capatat rang de virtute, iar privitul, de deasupra si de sus, sport national. Degeaba am fost inzestrati nu cu unul, ci cu cinci simturi, daca uitam ca, din cand in cand, mai trebuie sa le si ascutim…

Little details

"Little details" - pictura in acuarele, dimensiune 27 x 35 cm

Dintotdeauna m-au fascinat lucrurile marunte, amanuntele, gesturile ascunse. Poate de asta am avut o inclinatie deosebita spre matematica, in special catre Geometrie, si pentru jocurile de puzzle. Imi place si acum sa adun bucati mici, imprastiate, cu care sa alcatuiesc un intreg. Cred ca daca n-as fi ajuns atist, cu siguranta as fi fost un bun detectiv.

Atentia pentru detalii se vede si in felul in care pictez sau desenez. De asta am imbratisat tehnica realista si nu impresionismul sau abstractul. Prefer sa dau o mare importanta amanuntelor, fara de care imaginea n-ar mai putea sa transmita mesajul meu. Fiecare pata de umbra sau de stralucire isi are rolul sau bine definit intr-o lucrare de arta. Si mai am, uneori, o preferinta: sa jonglez cu nuante tari si culori aprinse, care nu mai lasa simtului “vaz” loc de intors. Un rosu tipator, pus exact acolo unde trebuie, opreste ochii asupra sa ca si un semafor. 

Dar, sa revin la detaliile de zi cu zi. Atunci cand ma framanta ceva, nu ma las pana nu-i dau de capat. Despic firul si-n 64! Incerc sa intru in detaliul detaliului, daca asa obtin raspunsurile pe care le caut.

Mi-au zis mai multi cunoscuti ca as fi fost un bun psiholog. Mi-e de-ajuns sa stau cateva minute de vorba cu cineva ca sa-mi dau seama din ce “material” este facut. Daca imi place un om, se intampla sa simt aproape instantaneu. Dar, daca mi-e antipatic, asa ramane pana la capat. Asta cred ca se datoreaza tot atentiei la detalii. Mi-am format ochiul asa incat sa poata distinge si cel mai insignifiant gest. O mica grimasa, insesizabila pentru multi, poate da de gol… Ador sa fiu un fin observator al comportamentului uman.

Spunea cineva ca micile detalii pot provoca marile dezastre. Iata de ce ar trebui sa acordam o mai mare atentie amanuntelor. Ele ne pot ridica pe culmile gloriei sau ne pot azvarli direct pe fundul prapastiei. Din cauza faptului ca ni se par atat de neinsemnate, exista tendinta de a le ignora. Insa, nu trebuie sa uitam un lucru important: ca ignoranta e sora buna cu prostia, iar pana acolo nu-i decat un pas mic. Foarte, foarte mic…

7 răspunsuri to “Detalii, detalii…”

  1. Doina Popescu-Brăila Septembrie 29, 2011 la 8:51 PM #

    Dulce Deea? 😉

  2. mariapopart Septembrie 29, 2011 la 8:58 PM #

    E doar imaginea comuna pe care am utilizat-o si eu, si Dulce Deea… 🙂 Poza e tare de tot! E vorba de-o fotografie de pe net (cred Deviantart)… Da’ nu m-am putut abtine sa n-o pictez cand am vazut-o… 😉

  3. sonia rauss Septembrie 29, 2011 la 9:25 PM #

    Detaliile fac diferenta de fiecare data. Unii alegem sa privim simplist sau usor superficial, filtrand intamplari intr-o maniera putin gresita. Indemnul tau la atentie, exprimat prin acest desen, nu face decat sa ne aminteasca de cat de simpla, dar frumoasa e viata. Cum ar fi plaja marii fara firul de nisip mic si neinsemnat in aparenta? Cum ar fi emotia fara bataile de inima mici si inobservabile ? Exemplele sunt nesfarsite…

    • mariapopart Septembrie 29, 2011 la 9:53 PM #

      Lucrurile simple fac viata frumoasa, amanuntele ii dau savoare, iar detaliile fac diferenta…

  4. a-z Septembrie 30, 2011 la 5:52 PM #

    de acord cu expunerea aici de fata. bine argumentata!
    🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Detalii, detalii… « mariapopart | BunDeCitit.ro - Septembrie 29, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : Superficialitatea a capatat rang de virtute, iar privitul, de deasupra si de sus, sport national. Degeaba am fost inzestrati nu cu unul, ci cu cinci simturi, daca uitam ca, din cand in cand, mai trebuie sa le si ascutim…( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  | Pictura | detalii pictura arta mariapopart Toate […]

Lasă un răspuns

