O zi oarecare…

24 Sep

Ce faci intr-o zi obisnuita cand te trezesti cu o bucata de tencuiala cazuta de pe perete si esti artist? Logic ar fi sa chemi un zugrav ca sa rezolve problema. Insa, este de notorietate ca pictorii trebuie sa aiba si-o doaga sarita, altfel n-ar mai fi creativi. Asa ca, las mesterul deoparte si pun mana pe acuarele si pensoane…

Bricks in the wall (1)

Bricks in the wall (1) - pictura murala

Bricks in the wall (2)

Bricks in the wall (2) - pictura murala pe suprafata de aproximativ 1 m patrat

Aceasta tehnica se mai numeste “trompe l’œil” (din fr. tromper = „a insela”, „a induce in eroare” si l’œil = „ochiul”) si este utilizata in pictura in scopul crearii iluziei tridimensionale. Daca vreti sa va faceti o impresie mai larga a ceea ce inseamna aceasta metoda, puteti sa accesati urmatorul link: http://www.syti.net/TrompeOeil2.html

Nu este pentru prima oara cand recurg la artificiile artei cand se iveste cate-o problema prin casa. Acum cativa ani, am descoperit cu stupoare ca vecinii de deasupra au avut inundatie la baie, iar peretele meu proaspat varuit a trecut prin clipe grele. Defectiunea s-a remediat sus, insa eu am ramas cu pete pe pereti. Mi-am pus creativitatea la incercare si m-am apucat sa caut prin casa orice obiect care sa ma ajute sa fac un model: ligheane, capace de oale, carcase de DVD-uri, cateva borcane si o rigla. Rezultatul? Un amalgam geometric pe care l-am colorat in asa fel incat sa se potriveasca cu restul obiectelor din camera.

Geometric

Geometric - pictura murala pe suprafata de 2,5 m patrati

Cu putina inventivitate se poate rezolva elegant orice problema. Conditia esentiala este sa ai posibilitatea sa te desfasori in voie si sa nu ti se para nimic iesit din comun. La urma urmei, e arta!

10 răspunsuri to “O zi oarecare…”

  1. sonia rauss Septembrie 24, 2011 la 11:56 PM #

    Asta e partea plina a paharului din care iti astamperi setea pentru arta! Ai pictat locul acela care te necajea acum, in prag de anotimp rece… Si ai dat o nota de culoare, de personailtate a Marieipopart! Foarte fain! Abia astept sa il vad si in realitate.
    Respectele mele, artista mea draga!

    • mariapopart Septembrie 25, 2011 la 12:00 AM #

      La cata „sete” de pictat am, deja casa mea s-a transformat intr-o adevarata galerie de arta! 😉 Daca stau si ma gandesc bine mai am cativa pereti care ma asteapta… 🙂

  2. a-z Septembrie 25, 2011 la 3:26 PM #

    bravo! 🙂 utilitate si frumos, eficienta si estetism.

    • mariapopart Septembrie 25, 2011 la 4:48 PM #

      Poi ce-o sa-i fac? Decat sa-l las cu crapaturi, mai bine-i pictez niste caramizi… 🙂

  3. tibi Septembrie 25, 2011 la 4:37 PM #

    He he heee, dragă Mărie, casa noastră e plină de coşcoveli! 🙂
    Daaaar, noi am hotărăt : decît să chemăm zu-gravii, mai bine călătorim. 😀

    • mariapopart Septembrie 25, 2011 la 4:49 PM #

      Nu-i rau nici asa, e o alternativa foarte placuta, in locul privitului la coscoveli… 🙂

      • tibi Septembrie 25, 2011 la 4:57 PM #

        Mărie dragă
        Imediat ce cumpărarăm biletele de vacanţă, au venit adminii blocului să ne povestească despre reabilitarea termică, bla, bla, bla.
        Avem şi banii necesari daaar, parcă tot nu ne îndurăm să-i cleltuim pe chestiile alea care se montează pe faţada blocului.
        Dacă nu vom avea încotro, o să facem şi cheltuiala asta că doar n-o să ieşim din rîndul lumii. 🙂
        Daaar, cel mai mult mi-a plăcut cum ai rezolvat tu, problema. 😀

      • mariapopart Septembrie 26, 2011 la 8:45 AM #

        Chestia asta cu pusul unor bucati de polistiren pe dinafara blocului mi se pare si mie o mare porcarie… Banuiesc ca sunt destui care sa traga niste foloase banoase din asta…

  4. GraphisAdv Septembrie 28, 2011 la 7:38 PM #

    Sunt sigur ca cu imaginatia ta poti muta si muntii din loc 🙂
    Frumos!

    • mariapopart Septembrie 28, 2011 la 9:13 PM #

      Bun venit! De mutat nu cred ca-i pot muta, dar cu siguranta as incerca sa-i pictez… 🙂 Iti multumesc pentru aprecieri si te mai astept!

Lasă un răspuns

