Studiu comparativ

12 Sep

In mod normal, in timp, la orice om ar trebui sa fie vizibila o evolutie. De orice fel. Capeti experienta, aduni intelepciune, te dezvolti ca fiinta superioara ce esti. Cu cat perseverezi intr-o anumita directie, cu atat ar trebui sa devii mai bun in ceea ce faci. Te perfectionezi. Cred ca tendinta asta spre perfectionism o mostenim odata cu restul tezaurului genetic. Daca nu am avea in sange dorinta de a excela, probabil ca si dezvoltarea ca om ar fi mai greoaie, iar evolutia mai anevoioasa.

Din cand in cand imi iau toate mapele cu desene si picturi. Le rasfoiesc incet, cu ochi critic si n-am cum sa nu observ evolutia tehnicii de lucru. Daca in lucrarile de inceput vad o oarecare stangacie si naivitate, cu cat ajung inspre ultimele observ cum detaliile capata o mai mare insemnatate, iar forma finala devine mult mai armonioasa si mai placuta.

In 2009, la inceput…

Swan dance - 2009

Swan dance - 2009 - desen in creion, dimensiune 30 x 42 cm

… dupa 2 ani, in 2011…

Swan dance - 2011

Swan dance - 2011 - desen in creion si creioane colorate, dimensiune 30 x 42 cm

Mi-as fi dorit sa fiu ucenicul unui mare pictor sau, macar, sa fi urmat studii de specialitate in domeniu. Insa, viata a facut in asa fel incat sa nu pot beneficia de invataturile cuiva priceput, care sa-mi dezvaluie din tainele si trucurile pictatului. Am invatat sa fac totul singura, prin incercari repetate, unele mai reusite, altele veritabile rebuturi.

Asta nu m-a dezarmat niciodata. Atunci cand imi place sa fac un lucru, dau tot ce-i mai bun in mine, pana ajung sa fiu multumita. Si-am sa va mai spun un secret: nu am rupt pana acum nici o foaie, nici un desen, nici o pictura. Chiar daca au fost mai putin reusite le-am pastrat, macar pentru un studiu comparativ. Sa vad cu ochii mei acea evolutie de care vorbeam la inceput.

Ca sa poti face o comparatie trebuie sa existe ceva din trecut la care sa raportezi prezentul. Cred ca asta e o metoda buna de a te dezvolta. Sa pastrezi si lucrurile care nu-ti plac atat de mult. Sa nu arunci imediat la cos dezamagirile si esecurile. Chiar daca pare usor paradoxal, intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat, tocmai acestea te pot scoate dintr-o pasa proasta, cand respectul de sine ajunge la fundul sacului.

14 răspunsuri to “Studiu comparativ”

  1. a-z Septembrie 12, 2011 la 3:29 PM #

    pai, desigur ca e indicat sa nu aruncam realizarile anterioare, caci surprinse in lumina criticii de moment pot parea doar schite, si vazute dupa un timp in care mai acumulezi si experienta si indemanari,d ar posibil si alta stare de spirit, rezultatul noii receptari sa fie cu totul altul. sau valoarea de moment sa nu fie corect atribuita realizarii, cat timpul o poate face, modificandu-ne oarecum intentia in folosul nostru…
    keep doing, just act! bine peste tot! 🙂

    • mariapopart Septembrie 12, 2011 la 5:19 PM #

      Cam la fel imi spunea si sotul meu. Ceea ce mi se pare mie o mazgaleala, nu se stie niciodata ce valoare ii va de timpul de dupa mine…. 🙂

      • a-z Septembrie 12, 2011 la 5:41 PM #

        stie bine ce stie si ce-ti spune! :)seara faina!

      • mariapopart Septembrie 12, 2011 la 6:09 PM #

        Multam, la fel!

  2. Cristian LISANDRU Septembrie 12, 2011 la 6:59 PM #

    Detaliile… Sunt ferm convins că aceste detalii joacă un rol esenţial. Oriunde este vorba de artă. Eu sunt un prizonier fericit al detaliilor, îmi place să spun asta, în ceea ce priveşte scrisul… Niciodată nu sunt prea multe.
    Gânduri bune!

    • mariapopart Septembrie 12, 2011 la 9:02 PM #

      Lucrurile marunte, detaliile, fac lumea sa se invarta… Multumesc de trecere si o seara blanda!

  3. Roscata Septembrie 12, 2011 la 11:06 PM #

    E o diferenta, nu foarte mare dar se vede la detalii, exersand inveti si descoperi mai mult talent in tine;)

    • mariapopart Septembrie 13, 2011 la 2:20 PM #

      Tot ceea ce fac, fac cu pasiune. Plus un strop de talent… 🙂

  4. sonia rauss Septembrie 13, 2011 la 8:24 AM #

    Interesant si foarte realist studiul tau comparativ. Extrapolez acest studiu, de fapt, teoria expusa de tine asupra trasaturilor umane ce nu pot fi vazute cu ochiul liber. Adica asupra evolutiei personalitatii, a sinelui, a umanitatii fiecaruia dintre noi. E o autocritica necesara, esentiala chiar, cata vreme este facuta just. Altfel ne mintim singuri. Fiecare ne schitam pe interior de-a lungul vietii un profil aproximativ, pentru ca intervin si parerile celor apropiati de care e musai sa tinem cont. Daca exista acea determinare si dorinta de perfectionare continua, omul nu are cum sa nu evolueze. Personal, consider ca desi inca am umbre nedefinite in drumul meu spre mine, dorinta de a evolua ma va ridica suficient de mult in ochii mei si a celor din jur.

    • mariapopart Septembrie 13, 2011 la 2:22 PM #

      Se poate extrapola in tot ceea ce inseamna evolutie si evolutionism. Numai incercand sa te autodepasesti, poti sa treci de multe bariere asternute in fata de catre preaputernica viata… 🙂

  5. Teo Negură Septembrie 13, 2011 la 12:50 PM #

    Daca e sa ma intrebi pe mine, desi sunt profan, ai plecat deja de foarte sus… Ai talent si asta se evde cu ochiul liber. Sigur, stiu, 99% transpiratie, dar asta n-ar fi decat o udatura nefolositoare fara acel infim, dar indispensabil procent de Talent 🙂
    Zi buna, Maria!

    • mariapopart Septembrie 13, 2011 la 2:25 PM #

      Am plecat de la aproape nimic. Doar o dorinta imensa de a transpune pe hartie ceea ce vedeam cu ochiul liber sau cu ochii mintii. Samanta de talent exista, undeva acolo, in stare latenta. Trebuia doar sa-i pun un strop de apa (venita chiar si din sudoarea muncii) ca sa incolteasca… Restul e istorie deja… 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Studiu comparativ « mariapopart | BunDeCitit.ro - Septembrie 12, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : Mi-as fi dorit sa fiu ucenicul unui mare pictor sau, macar, sa fi urmat studii de specialitate in domeniu. Insa, viata a facut in asa fel incat sa nu pot beneficia de invataturile cuiva priceput, care sa-mi dezvaluie din tainele si trucurile pictatului. Am invatat sa fac totul singura, prin incercari repetate, unele mai reusite, altele veritabile rebuturi. ( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  | Pictura | desen in creion arta mariapopart Toate […]

  2. Leapsa de la Cosmin- Chestionarul lui Proust « dordedoi - Septembrie 12, 2011

    […] Rubens, Da Vinci, Aman, Balasa, Grigorescu si nu in ultimul rand, Mariapopart, sora mea, si Iulian, fiul […]

Lasă un răspuns

