Diferiti, dar la fel…

22 Aug

Cu ochii albastri sau caprui, cu pielea neagra sau cu par roscat, din strafundurile Asiei sau de la Polul Nord, cu totii, noi oamenii, suntem la fel. Aproape la fel. Mai exact 99,99%. In afara de factorul genetic mai exista ceva care, de data asta ne deosebeste in proportie de 99,99%… Educatia, cultura, inteligenta. Si ne ajuta sa devenim fiinte superioare regnului animal din care, sa recunoastem, ne tragem.

Tattoo girl

"Tattoo girl" - desen in creion, tus si creioane colorate, dimensiune 30 x 42 cm

Cu timpul am evoluat si am devenit, sau am fost obligati prin legi sa devenim, mai toleranti. Unii cu ceilalti. Am ajuns pana acolo incat, exista acum o aparenta egalitate intre oameni. Aparenta, pentru ca bogatii ii vor privi in continuare de sus pe cei saraci, extremistii ii vor privi cu ura pe cei care nu-s ca ei, strainii ii vor considera, si mai departe, pe romanii din tara lor tigani, puritanii ii vor marginaliza si huli, ca si pana acum, pe homosexuali, travestiti si altii care nu-s “normali”.

Totusi… Poate cineva sa spuna cu exactitate ce este normal si ce nu? Cum ar trebui sa se comporte, sa simta si sa traiasca un om ca sa se incadreze in normalitatea impusa? Desigur, ca si toleranta trebuie sa mearga pana intr-un punct si sa aiba propriile limite. Acolo unde mintea, existenta si actiunile cuiva frizeaza patologicul. De exemplu, eu n-am nici un strop de mila pentru criminali, violatori, pedofili sau hoti, cu toate ca nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea. Ceea ce il incrimineaza pe un om nu ar trebui sa fie rasa sau religia, nu faptul ca e hetero ori homo, nu ca e plin de tatuaje sau ras in cap. Doar felul in care se comporta fata de ceilalti semeni.

Cu toate ca ne batem cu pumnu-n piept si urlam pe la televizor ca suntem mai buni si mai drepti, realitatea continua sa ne contrazica. Vor exista, si mai departe, tari in care mor copiii de foame si altele in care se arunca 20% din mancare la tomberon. Va mai fi cate-un om care va lua bataie sora cu moartea de la o gasca numai pentru ca e diferit de ei. Se vor mai auzi, in locuri in care nu ne asteptam, lozinci rasiste. In fiecare clipa va exista cineva marginalizat de soarta si societate.

Intr-adevar, suntem multi. Poate mai multi decat Pamantul e-n stare sa suporte. Suntem aproape 7 miliarde de suflete. Si nici unul la fel. Insa nu ar trebui sa uitam niciodata ca, atunci cand ne nastem, primim de la soarta sanse egale de a fi OAMENI!

9 răspunsuri to “Diferiti, dar la fel…”

  1. a-z August 22, 2011 la 10:30 PM #

    empatia ar fi un punct comun ce l-am avea, daca acesta ar fi si recunoscut, pentru ca el exista! si ghidati de o fireasca simtire, fie ea si de autoconservare, fara insa a fi si expansivi in ce priveste pe celalalt de langa, esentialul ar putea prima: e loc destul sub soare pentru toti, numai nu atentati la bunul altuia deloc, caci exista bunul fiecaruia pe cai destule…
    cand normalul e perceput ca normat, atunci se recunoaste o autoritate abuziva a unei instante ce ordona si conduce cum vrea si incalca libertatea. si de aici abuzurile sunt o realitate. ce capata adepti pe masura ce reactia intarzie si lantul celor ce oprima creste.
    desi suntem toti oameni, omenia nu e comuna tuturor si aici se despart multe firisoare de apa. aceeasi apa!

    • mariapopart August 23, 2011 la 9:21 PM #

      Instanta care conduce si ordona cum vrea este alcatuita, la urma urmei, tot din oameni. Care pot si ei gresi, carora sa li se urce puterea la cap, care nu gandesc limpede sau, pur si simplu, sunt ingusti la minte. Loc sub soare este, nu zic nu. Numai ca resursele pentru a-i intretine pe toti sunt prost imartite si gestionate. De aceea, unii sunt mai oameni decat altii…

  2. sonia rauss August 22, 2011 la 11:11 PM #

    Am trait o stranie senzatie de deja-vu de la primele randuri scrise. Apoi a aparut desenul. Clipa asta mi s-a parut ca o retraiesc. Scuza-ma, dar trebuia sa mentionez…
    Neputiinciosi in fata noastra, pierdem batalii dure in fata vietii, daca uitam valorile de baza. Mi-a placut enorm textul, melodia si in special pictura expusa…
    Mereu la tine poti intra ca intr-un muzeu cu portile deschise permanent. Ca intr-o oaza personala… Oriunde te-ai ” rataci” pe blogul tau, gasesti bucatele de oaza irepetabila
    Si e foarte bine…

    • mariapopart August 23, 2011 la 9:27 PM #

      Am trait si eu, din cand in cand, senzatia asta stranie de deja-vu… Dar, cum nu-s pasionata de paranormal, las sa treaca pe langa mine si nu ma obosesc sa-mi dau seama care-i semnificatia. 🙂
      Valorile de baza… Hmm, tare-as fi curioasa sa aflu cati oameni la mai cunosc. Ma bucur ca imi consideri „casa” muzeu. Nu m-am gandit la asta pana acum. Dar mai stii ca sunt oameni care fug, ca dracu’ de tamaie, de usa deschisa a unui muzeu… 🙂 De aceea am eu o mana de prieteni, care stiu ca sunt cu ochii pe mine mereu!

  3. Roscata August 23, 2011 la 5:26 PM #

    Multi am fost, putini am ramas… oameni!
    Ador acest desen, e absolut superb!

    • mariapopart August 23, 2011 la 9:31 PM #

      Calitatea de OM, la un om, este o virtute din ce in ce mai rara. Ce ne-a facut sa devenim haini, absurzi si avari si sa uitam de cele bune, nu stiu. Cert este faptul ca, atunci cand intalnesti un OM, merita sa-l tii pe langa tine toata viata…
      Ma incanta faptul ca ti-a placut lucrarea asta. Pentru ca este usor iesita din tipare, ma gandeam ca va fi controversata.

  4. Teo Negură August 23, 2011 la 10:20 PM #

    Frumoase ganduri, curate ca apa de munte, si deopotriva de racoritoare… Nici eu n-am mila pentru cei despre care spuneai si la fel, nici eu nu tolerez pedeapsa cu moartea. Dar militez pentru eutanasie, de exemplu… Daca nu ne-am pierde pe drum puterea de intelegere, si mai ales capabilitatea de a ne intelege semenii… Uita-te la copii, sunt inocenti si, chiar de nationalitati diferite, stiu mereu sa comunice, n-au problema aceasta a oamenilor mari…
    O seara linistita sa ai, Maria!

    • mariapopart August 23, 2011 la 10:27 PM #

      Orb sa fii, si tot ai vedea cata nedreptate te inconjoara peste tot! Si cata dreptate ai cu copiii… Asa e! Ei se inteleg, in legea lor, indeferent daca vorbesc sau nu aceeasi limba. Cu cat crestem, uitam sa mai vorbim unii cu altii. Sa comunicam. Si asta nu poate duce la nimic bun.
      Seara buna si tie, Teo!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Diferiti, dar la fel… « mariapopart | BunDeCitit.ro - August 22, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : Poate cineva sa spuna cu exactitate ce este normal si ce nu? Cum ar trebui sa se comporte, sa simta si sa traiasca un om ca sa se incadreze in normalitatea impusa? ( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  | Pictura | tattoo mariapopart desen in creion Toate […]

Lasă un răspuns

