Delicatetea, floare rara

27 Iul

O petala de floare. O aripa de fluture. O esarfa de matase. Blanita unui pui de catel. O mangaiere. Toate acestea au in comun un singur lucru: delicatetea. Acea finete, eleganta si noblete pe care, fiecare dintre noi incearca sa le descopere in tot ceea ce ne inconjoara.

De cele mai multe ori delicatetea unui om este gresit inteleasa. Pentru ca ea se ascunde sub o mantie de discretie si rafinament sufletesc, virtuti care nu sunt usor de apreciat de oricine. Insa, in combinatie cu inteligenta si demnitatea se poate apropia de reteta perfecta.

De cand ma stiu, mi-au placut lucrurile fine. Cand eram mica, nici nu puteam sa adorm pana cand nu ma bagam cu nasul la bratul mamei mele, acolo unde gaseam de fiecare data piele fina, neteda si racoroasa… Mangaierea ei este si acum delicata, chiar daca are mainile aspre si obosite.

Mai tarziu am invatat, din instinct, ca imi plac mai mult oamenii care stiu cum sa se comporte cu semenii lor, care indiferent de aspectul fizic, nu sunt “din topor”, care stiu sa tina delicat in palme o floare sau sa munceasca din greu cu ele. N-am putut niciodata sa ma atasez de cei care vorbesc foarte tare sau chiar tipa unii la altii, numai sa se auda mai bine. Si nu ma refer la cei cu defecte de auz, ci la cei cu defecte de educatie… Sunt acele persoane care nu stiu cand sa taca si sa asculte. Traiesc cu senzatia falsa ca daca urla mai tare decat toti ceilalti la un loc, ii domina si au ceva interesant de spus. Mi se pare o lipsa totala de tact si delicatete. Dar, unora chiar n-ai de unde sa le ceri mai mult…

Nu neg ca sunt momente in viata cand trebuie sa fii ferm, sa iei decizii importante, sa iesi in evidenta in fata “turmei”. Insa, daca nu posezi si-o doza zdravana de finete, risti sa-i calci in picioare pe cei de langa tine.

M-a intrebat cineva, la un moment dat, de ce am desenat mai multe nuduri de femeie? Din acelasi motiv: al delicatetii. Curbele si umbrele feminine mi se par mai armonioase, mai fine. Sub o aparenta fragilitate, formele sunt mai cursive, mai ferme sub moliciunea lor si fara intreruperi de penel. Iar un nud de femeie este apreciat, in egala masura, de ambele sexe. “Ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place!” spune o vorba din batrani si, poate de aceea, cele mai multe nuduri din istoria artei sunt de femeie. De sute de ani tablourile cu nuduri de femeie emana delicatete, finete, armonie si rafinament.

Cand mi-am vazut gata lucrarea, pe care vreau sa v-o prezint in continuare, mi-am inchipuit personajul principal ca pe-o pisica lenesa intinsa la soare, dornica sa fie mangaiata. Iar nota de usor erotism nu face altceva decat sa realizeze un tot unitar, o fiinta vie si delicata care mai are putin si paseste afara din tablou…

Smooth

"Smooth" - lucrare in acuarela, dimensiuni 27 x 35 cm

16 răspunsuri to “Delicatetea, floare rara”

  1. sonia rauss Iulie 27, 2011 la 10:18 PM #

    Ai cam luat toate vorbele pe care ti le-as fi spus despre lucrare si ai descris atat de DELICAT traseul penelului tau. Desenul tau pofteste, in egala masura, si femeile si barbatii sa mangaie privind.
    Sfiala, erotism, abandon, anticipare…

  2. Roscata Iulie 31, 2011 la 11:16 PM #

    Cat de frumos sunt conturate detaliile… si scoase in evidenta micile amanunte…

    • mariapopart August 1, 2011 la 9:07 AM #

      Micile detalii fac diferenta… Cele care abia se vad… 🙂

      • wind August 2, 2011 la 10:04 PM #

        Frumoasa lucrare, vie, dinamica…in acelasi timp te invita la meditatie …
        Felicitari!
        O seara buna!

      • mariapopart August 3, 2011 la 1:28 PM #

        Multumesc mult, Daliana. Pentru vizita si pentru frumoasele tale cuvinte…

  3. a-z August 2, 2011 la 8:19 PM #

    arta!

  4. Pavel August 3, 2011 la 12:06 PM #

    Hăi! E chestie cu 18+ imaginea acestui articol 😀 Da’ tot îmi place, că-i delicat cum explici tu în articol. 😀

    • mariapopart August 3, 2011 la 1:30 PM #

      Ar trebui sa fii pre pudic sa poti considera lucrarea asta +18… 🙂 Dar, ma bucur ca-ti place si ca nu te-ai uitat doar pe poze… 🙂

      • Pavel August 4, 2011 la 11:31 AM #

        Eh! Am trecut de vremurile în care în doream mai mult imagini să „citesc” decât litere 😀

  5. Doina Popescu-Brăila August 4, 2011 la 12:49 AM #

    Bună, artisto! O să devin dependentă de grafica ta!
    Iar am trecut prin Roman la ceas târziu şi-n mare zor şi nu te-am scos la o cafea deşi mi-aş fi dorit foarte mult. Poate a treia oară ne întâlnim.

    • mariapopart August 4, 2011 la 9:43 AM #

      Frumoasa dependenta devolti, zic eu! 🙂 Nu stiu ce-nseamna tarziu la tine, atunci cand eu adorm dupa ora 1 noaptea 🙂 M-as bucura nespus sa ne vedem, la o cafea, intr-o buna zi!

  6. Tiberiu Orasanu August 6, 2011 la 10:09 AM #

    Ce mai faci tu, floare delicată!

    • mariapopart August 6, 2011 la 11:22 AM #

      Ce-i frumos, ii frumos si gata! Nu poti sa ramai stana de piatra! 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Delicatetea, floare rara « mariapopart | BunDeCitit.ro - Iulie 27, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : Cand mi-am vazut gata lucrarea, pe care vreau sa v-o prezint in continuare, mi-am inchipuit personajul principal ca pe-o pisica lenesa intinsa la soare, dornica sa fie mangaiata. Iar nota de usor erotism nu face altceva decat sa realizeze un tot unitar, o fiinta vie si delicata care mai are putin si paseste afara din tablou… ( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  | Pictura | delicatete arta nud mariapopart Toate […]

Lasă un răspuns

