Verde-n suflet

18 Iul

Dimineata a venit pe furis. Deschid larg usa camerei si poftesc aerul sa intre inauntru. Pasesc pe treptele de lemn si, cu fiecare pas, ma invadeaza verdele. Dealurile, padurea si muntii care ma inconjoara se trezesc usor din somn, odata cu mine. Aburii albiciosi se ridica agale de printre copaci si isi croiesc drum spre cerul senin.

Padurea respira

Padurea respira

O liniste ireala domina toata valea si doar cate-un greieras somnoros se mai aude din firul ierbii. Aproape ca ma inviorez, cu toate ca e doar 6 si jumatate, fara vesnica mea cafea de dimineata. Aproape… Am fost inspirata sa-mi las cateva guri de cafea de cu seara si-o sorb incet, neputand sa-mi dezlipesc ochii de la verde. Ceahlaul ma vegheaza si pe mine asa cum are grija, de mii de ani, de toata valea Izvorului Muntelui. Varful Toaca, pe deasupra coronamentului, parca se inclina sa-mi dea binete si el.

Cabana Busteanul strajuita de Ceahlau

Cabana Busteanu strajuita de Ceahlau

In doua zile aici uit complet de agitatia inutila a orasului si de caldura insuportabila cu miros de asfalt incins. Imi intind mainile si respir cu nesat. Mi-as dori sa iau cu mine, pentru totdeauna, aerul asta racoros si curat de la munte…

Plai de dor

Plai de dor

Am senzatia ca traiesc intr-un basm in care o zi, aici, dureaza cat sapte la bloc. Nici minutele nu se mai grabesc si nu mai imping de la spate pe nimeni. Viata are un alt ritm, iar oamenii parca traiesc dupa alte reguli.

Scara spre cer

Scara spre cer

In urma cu exact o saptamana coboram obositi (eu, Daniel, Alexa si Iuli), dar fericiti, de pe Ceahlau. A fost o experienta unica pentru noi, povestita pe larg de domnul inimii mele. Totusi, nu am avut puterea de a spune “nu” la rugamintea finutilor nostri de a merge, din nou, la Izvorul Muntelui. De data asta i-am lasat pe Teo si pe Gabi sa ia in piept Ceahlaul.

Gabi si Teo la plecare pe Ceahlau

Gabi si Teo la plecare pe Ceahlau

Noi doi, impreuna cu draga de Sonia si copilul atomic, Emi, am ramas sa ne oihnim si sa ne desfatam cu imprejurimile Cabanei Busteanu.

Gasca vesela la casuta din povesti

Gasca vesela la casuta din povesti

Moni cu Daniel si Emi la umbra unei capite de fan

Eu cu Daniel si Emi, la umbra unei capite de fan

Irina una cu natura

Irina una cu natura

Tabara de creatie

Tabara de creatie - am avut timp si inspiratie sa desenez...

Ca un acumulator urias, m-am conectat la sursa inepuizabila de verde si-am incercat sa adun cat mai mult in inima si-n minte, sa-l iau acasa cu mine. Pana la urmatoare evadare dintre betoanele orasului, inchid ochii si-mi aduc aminte. De o bucata de plai rupta din Miorita. De Ceahlaul maiestuos. De aerul si linistea de acolo. De verde-n suflet…

Verde cat vezi cu ochii

Verde cat vezi cu ochii

11 răspunsuri to “Verde-n suflet”

  1. sonia rauss Iulie 18, 2011 la 8:48 PM #

    Vreau inapoooi!!! Parca vine aer racoros de munte din poze, cateva minute cat am citit ce ai scris despre iesirea noastra, am retrait momente de acolo… Stii bine cat verde am luat si eu in suflet…
    Si inca ar mai fi incaput!

    • mariapopart Iulie 18, 2011 la 9:02 PM #

      As vrea sa fur Ceahlaul si sa-l plantez aici, in fata blocului… 🙂

      • sonia rauss Iulie 18, 2011 la 9:25 PM #

        Mai curand ne-ar putea El fura pe noi! Ca o face de fiecare data, sadind in noi dor de duca necuprins in vorbe…

  2. Roscata Iulie 18, 2011 la 11:45 PM #

    Cat de frumos… merita o rupere, de viata cotidiana, pentru cateva zile de liniste totala si aer proaspat 😀

    • mariapopart Iulie 19, 2011 la 8:35 AM #

      Merita sa traiesti si sa te chinui, doar pentru atat… 🙂

  3. anikstyle Iulie 19, 2011 la 7:40 AM #

    Frumos! Frumos munte, frumosi oameni, care stiu sa se bucure chiar si de-o simpla culoare ” VERDE”. Cel mai important e sa stii sa pastrezi cu drag in inima racoarea, viteza redusa la minim a timpului si chiar linistea.

    • mariapopart Iulie 19, 2011 la 8:36 AM #

      Stii si tu, la fel de bine ca si mine, ce inseamna Ceahlaul in inima noastra… 😉

      • Alexandra Iulie 21, 2011 la 10:10 AM #

        Asa este draga mea:X

  4. a-z Iulie 19, 2011 la 2:27 PM #

    faine privelisti, aer fresh, timp fain avut-ati! 🙂

    • mariapopart Iulie 19, 2011 la 6:30 PM #

      A plouat putin sambata seara, dar doar cat sa ne racoreasca… Atunci am si stat sa desenez :). Intr-adevar, e o bucatica rupta din rai!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Verde-n suflet « mariapopart | BunDeCitit.ro - Iulie 19, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : Dimineata a venit pe furis. Deschid larg usa camerei si poftesc aerul sa intre inauntru. Pasesc pe treptele de lemn si, cu fiecare pas, ma invadeaza verdele. Dealurile, padurea si muntii care ma inconjoara se trezesc usor din somn, odata cu mine. ( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  | Omul si Viata […]

Lasă un răspuns

