Valsand cu norii

28 Iun

 

M-am trezit inconjurata de toamna. E frig, ploua si-n termometre gradele se incapataneaza sa ramana sub valoarea de 15. Acum doua seri am dat drumul, din nou, la centrala. Fara sa vreau, ochii imi raman atintiti pe calendar: 28 iunie! In plina vara e o atmosfera de octombrie tarziu.

Ma gandesc, aproape cu mila, le cei care si-au programat concediul in perioada asta, inca de acum un an. “Vrei, nu vrei, bei Grigore-agheazma!” – avea o vorba bunica mea…

Nu pot spune ca ii sunt prietena vremii ploioase. Copil al Soarelui fiind, nascuta in plina vara, tanjesc dupa lumina puternica a dupa-amiezelor. Dupa campii cu flori de mac si spice de grau. Dupa miros de cirese coapte si pepeni zemosi.

Norii cenusii se invart pe cer de colo-colo. Parca n-au stare. Le place sa-i faca in ciuda auzuriului, dansand in fata lui un vals grotesc. Ploaia vrea sa-mi invite sufletul la dans, dar el nu-i aici. Zburda printr-un colt de amintire insorita. Si-atunci, suparata, sufla rafale de vant si smulge flori de tei si visine parguite, trantindu-le pe pamant. Poate ca, pana la urma, soarele va trage cortina norilor grei si va zambi din nou.

Pana atunci, consolarea zilelor senine imi ramane in cutiuta cu acuarele. Si desenez. Bucurie, lumina, flori, soare…

Joy of summer

"Joy of summer" - lucrare in acuarela, 30 x 42 cm

 

19 răspunsuri to “Valsand cu norii”

  1. sonia rauss Iunie 28, 2011 la 8:36 PM #

    Cel mai original vals ” vazut” vreodata. Valsul il poti dansa, asculta, dar tu l-ai transformat intr-un spectacol de lumina, culoare, bucurie, viata, rasfat pentru ochii oricui il priveste.
    Minunat (e prea sarac epitetul pe care l-as atasa acestui tablou )…
    Tac, privesc, zambesc, ma bucur…

    • mariapopart Iunie 28, 2011 la 9:32 PM #

      Primeste multumirile mele pentru cuvintele tale, care sunt o adevarata desfatare pentru suflet…

  2. Pavel Iunie 28, 2011 la 9:30 PM #

    Măcar mâine să fie zi cu soare şi multe grade. 🙂

    • mariapopart Iunie 28, 2011 la 9:34 PM #

      Crezi? 🙂

      • Pavel Iunie 29, 2011 la 8:00 AM #

        N-am crezut, da’ am sperat. Inutil 😀

      • mariapopart Iunie 29, 2011 la 8:28 AM #

        Speranta moare ultima, Pavele. Trag nadejde ca vine vara iar, ca voiam sa plecam undeva, la munte, pentru cateva zile, dar daca vremea nu se potoleste, stam cuminti acasa… 😦

  3. Doina Popescu-Brăila Iunie 28, 2011 la 11:07 PM #

    Wow! Artisto, eşti foarte, foarte tare! Eu bat expoziţiile de artă de pe la opt ani şi ştiu ce spun!
    Şi pe lângă maci şi pelin am văzut şi…”chizdaromă”! Iubesc această acuarelă!!!

    • mariapopart Iunie 28, 2011 la 11:24 PM #

      Doinita draga! Aprecierile venite din partea ta inseamna foarte mult pentru un artist platic amator ce sunt. :). Am incercat sa prind cat mai multe flori in peisaj – cine stie, stie! ;). Imi pare nespus de bine ca-ti place, in mod deosebit, acesta lucrare! A fost facuta din toata inima, in ciuda vremii urate de afara.

  4. Doina Popescu-Brăila Iunie 28, 2011 la 11:43 PM #

    Ingredientul principal al acestei acuarele este bucuria care răzbate din fiecare tuşă. Ar fi o excelentă copertă de carte. 😛

    • mariapopart Iunie 29, 2011 la 8:30 AM #

      Mi-am lasat sufletul sa zburde odata cu pensonul pe hartie!

  5. Roscata Iunie 30, 2011 la 11:23 AM #

    La noi sunt, zilnic, 30 grade, azi ce e mai racoare.
    Adooor pictura asta, arata asa de… perfecta 😀

    • mariapopart Iunie 30, 2011 la 9:48 PM #

      Ma bucur mult ca-ti place aceasta lucrare. Si mie mi-e draga tare! 😉 Cat despre toamna din mijocul verii de la noi, sa nu-i duci lipsa… 🙂

  6. Lala Iulie 1, 2011 la 11:31 AM #

    Foarte frumos desenul! Si mie imi place foarte mult sa pictez in special peisaje:)

    • mariapopart Iulie 2, 2011 la 7:48 AM #

      Bun venit Lala. Ce poate sa bucure mai mult un artist decat sa aiba aprecieri din partea altui artist? Multumesc si te mai astept pe aici! 🙂

  7. a-z Iulie 9, 2011 la 1:22 PM #

    si uite ca desenand (creand intr-un spatiu conventional o alta realitate decat cea factica, senzorial perceputa de lume) gandul si sperantele tale de a fi si o vreme mai buna s-au indeplinit! caci, nu-i asa, gandul e arma cu forta si rapiditatea cele mai mari din univers!

    creatia artistica, plasmuire de lume redata lumii – dupa principiul ochiul care vede in brut forma pe care doreste s-o redea, comanda mainii care executa si finiseaza ideea ce in cap s-a plasmuit- imi e pe plac, motiv pentru care te voi mai vizita cu interes si cu placere!

    weekend placut si inspiratie intru creatie! 🙂

    • mariapopart Iulie 9, 2011 la 10:18 PM #

      A crea inseamna pentru mine totul. Din penson si cu acuarele sau din creion pot sa schimb perceptia asupra lucrurilor si sa le prezint in lumina care-mi place mie. Ma bucur ca ai ajuns aici, din intamplare sau nu, sunt incantata ca-ti plac lucrarile mele si, bineinteles, te mai astept pe aici cu mare drag!

  8. Catalin Iulie 30, 2011 la 8:51 PM #

    Florile de pe rochie par mai vii decat cele „adevarate” – interesant efect.

    • mariapopart Iulie 31, 2011 la 1:16 PM #

      Bun venit, Catalin! Intr-adevar, multe efecte nebanuite pot sa iasa din pensonul unui artist!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Valsand cu norii « mariapopart | BunDeCitit.ro - Iunie 28, 2011

    […] mariapopart.wordpress.com : M-am trezit inconjurata de toamna. E frig, ploua si-n termometre gradele se incapataneaza sa ramana sub valoarea de 15. Acum doua seri am dat drumul, din nou, la centrala. Fara sa vreau, ochii imi raman atintiti pe calendar: 28 iunie! In plina vara e o atmosfera de octombrie tarziu. ( in urma cu cateva secunde ) 0 vizualizari  |  via mariapopart |  Ingroapa |  |   |  Pictura | ploaie vara pictura mariapopart Toate […]

Lasă un răspuns

