Jeunesse. Rien ne va plus!

16 Apr

„Tineretea este o perioada minunata a vietii. Ea ne slujeste sa acumulam greseli, numite ulterior experienta” – George Bernard Shaw


N-as putea spune ca la 34 de ani ma consider batrana. Dar, nici prea juna! Femeie implinita, cum ii place dragului meu sa spuna. Insa nu pot sa nu ma gandesc, cu o oarecare nostalgie, la perioada dintre 20 si 25 de ani. Atunci consider eu ca tineretea explodeaza in toata splendoarea ei.


Cand esti tanar esti cel mai aproape de fericire. Prin nazuinte, dorinte, prin felul de a te implica in tot soiul de actiuni, fara sa tii prea mult cont de riscuri, prin focul viu cu care arzi. Mult mai aproape decat un batran intelept, dar teapan si indaratnic.


O vorba veche spune „ce n-as da sa am iar anii tineretii, dar mintea de-acum…”. Nimic mai fals. Daca atunci cand esti tanar ai gandi ca unul de 60 de ani, cu siguranta ca toate nazbatiile si hotararile luate din mers s-ar duce pe apa sambetei. Si tineretea la fel. N-ar mai avea acelasi farmec.


Paradoxal, cele mai multe si mai importante decizii din viata le iei in tinerete. Cand esti necopt. Sunt hotarari majore, care iti pot influenta tot restul zilelor. Daca nu ar fi nesabuinta tineretii, n-ar mai fi nici curajul nebun de-a te lua la tranta cu viata!


Timpul trece. Neiertator. Si tineretea ramane ascunsa bine, undeva in suflet. Nu te poti gandi la varsta pensionarii cat esti tanar! Insa, imediat ce ai trecut de pragul anilor frumosi si nebuni, nu contenesti sa te intorci, mental, la ei. Abia atunci iti dai seama cate alte lucruri n-ai mai fi putut face… Care acum, odata cu varsta, par de neconceput.


Ca alinare ramane tineretea sufleteasca. Si amintirea unei perioade, poate prea scurta, a vietii tale…

„L’eternelle jeunesse” – acuarela in stil Art nouveau

dimensiune 32 x 41 cm



10 răspunsuri to “Jeunesse. Rien ne va plus!”

  1. roscata Aprilie 17, 2011 la 12:19 AM #

    >Cat de frumos arata… mai ales florile…In privinta tineretii… inca nu imi fac probleme 😀 .

  2. Maria Aprilie 17, 2011 la 11:45 AM #

    >@ Roscata:Multumesc pentru aprecieri! Ma bucur ca-ti place.Cat despre tinerete: "spune-i unui tanar ca n-o sa mai fie tanar…" 🙂

  3. sonia Aprilie 17, 2011 la 6:11 PM #

    >Frumoasa coincidenta postarii tale cu Ziua Floriilor… Pentru ca tema ta presupune sensibilitate, creatie, inaltare, frumusete, tinerete…Mamaia noastra obisnuia sa spuna ca " batrani is numa' cainii, mama…" , ca tineretea tine de simtirea noastra, de suflet…Eu ma simt ciudat de tanara, dar stii asta, probabil voi copilari inca multa vreme de aici inainte, sau asa mi-e firea…Dar tineretea trebuie sa fie vesnica in noi… Sa ramai si tu mereu proaspata si tanara prin arta ce te serveste atat de fidela…

  4. Pavel Aprilie 18, 2011 la 9:39 AM #

    >No, eu chiar mi-aş fi dorit să am o minte mult mai matură. Poate aşa aş fi înţeles că multe lucruri ce mi se par derizorii, acum, la 21 de ani, ar fi fost foarte importante. Nu numai că ar fi fost, ci chiar erau foarte importante. Dar poate că odată timpul trecut, anii vor trece şi ei, şi poate că nu voi mai regreta chiar toate tâmpeniile făcute în tinereţe. Mă gândesc că încă sunt tânăr, oare oi mai face alegeri greşite? Uhu! Sigur da 😀

  5. Maria Aprilie 18, 2011 la 9:45 AM #

    >@ Sonia:Asa cum spuneam, ne ramane alinarea tineretii sufletesti, indiferent de anii care trec peste noi… Si oricat de tineri am ramane in interior, ne cam da planurile peste cap carcasa. Asta-i prima care se subrezeste odatat cu trecerea anilor. Dar indiferent de cum ne simtim fizic este de o importanta vitala sa ne pastram spiritul tanar. Abia atunci cand spui ca-ti simti sufletul imbatranit, poti sa strigi in gura mare ca esti batran…

  6. Maria Aprilie 18, 2011 la 9:50 AM #

    >@ Pavel:Oh, 21 de ani… Frumoasa si zbuciumata varsta! Ceea ce peste ani ti se vor parea tampenii, acum ti se par normale si, asa cum spunea si citatul, vor deveni experienta de viata. Alegeri gresite poate ca o sa mai faci. Important este faptul sa-ti dai seama ca nu-s tocmai cele bune pentru tine si sa incerci sa le repari, luand alte decizii care te avantajeaza. Poi, daca n-ar mai fi toate aceste hotarari anapoda din tinerete, ce farmec ar mai avea? 🙂

  7. Andrei MITUCA Aprilie 19, 2011 la 4:05 PM #

    >Ma bucur sa te simt tinara, vesela, profunda si serioasa in tot ce traiesti…adm

  8. Maria Aprilie 20, 2011 la 3:25 PM #

    >@ Andrei:Multumesc. Sa ai parte de sarbatori cu liniste in suflet!

  9. Florin Morosan Aprilie 23, 2011 la 12:29 PM #

    >Sărbători cu bine şi lumină în suflet alături de cei dragiToate cele bune!

  10. Maria Aprilie 23, 2011 la 4:53 PM #

    >@ Florin:Multumesc, asemenea! Sa ai parte de liniste, lumina si iubire!

Lasă un răspuns

