>Je ne regrette rien!

2 Mar


“Cine se preocupa sa regrete trecutul, pierde prezentul si pune in pericol viitorul” – Francisco de Queveda


Nu am regretat niciodata ceva din trecutul meu. Ce-am facut sau ce n-am reusit sa fac. Orice lucru pozitiv a fost un pas inainte. Cu fiecare greseala comisa, primeam de la viata un sut in fund. Tot un pas inainte! Am invatat atat din victorii, cat si din esecuri. Am trecut si prin momente grele, clipe de singuratate, lacrimi si tristeti… Dar, intotdeauna, memoria a facut selectie in ele si le-a bagat intr-un saculet, croit special pentru ele. Am ramas cu amintirile placute, calde, pline de iubire si fericire. Nu mi-a fost teama niciodata s-o iau de la zero. Am avut mereu puterea sa ma ridic de jos, sa ma adun, sa ma scutur de praf si sa merg mai departe.


Cred ca sunt unele momente cand viata te incearca un pic mai tare. Vrea sa vada cu cine are de-a face! Prin astfel de clipe am trecut cand am terminat facultatea. Patru ani de munca, invatatura si ceva distractie. Sa nu uitati, totusi, ca asta se intampla acum 12 ani… Parintii mei aveau venituri modeste si nu ma puteau sustine total financiar, pe timpul scolii. Asa ca, pentru a studia mai departe, am fost nevoita sa pun osul la treaba si mintea la contributie. Voiam bursa de merit si loc de cazare in camin. Si astea nu se puteau obtine decat cu note mari. Eram si mandra. Nu voiam sa aplic pentru bursa sociala. Voiam bursa de merit si-am avut-o. Timp de 4 ani.


Momentul de cumpana a fost cand m-am vazut somera cu diploma si licentiata, pe deasupra. Aveam de ales. Fie imi gaseam un loc de munca oarecare si ramaneam in Iasi, incercand sa-mi duc zilele una dupa alta, fie ma intorceam acasa. Dilema asta cred ca o au foarte multi tineri care termina scoala. A te intoarce in casa parinteasca, de unde iti luasesi zborul cu cativa ani mai devreme, reprezinta pentru multi un pas inapoi. Nu si pentru mine. Dupa o incercare esuata de a fi ospatar, pentru o ora, m-am urcat in personalul de Adjud si am plecat la Roman. Fie ce-o fi! Hotararea am luat-o fara sa-mi fac prea multe procese de constiinta.


Destinul m-a pus atunci sa dau cu zarul si am ales calea potrivita. Viata mi-a aratat, pana la urma, ca nu am gresit. Nu am avut nici o urma de regret ca m-am intors de unde-am plecat si ca am fost nevoita s-o iau de la capat. In nici trei luni de la absolvire, ma angajam la radioul local. Nu aveam nici cea mai vaga idee despre ce aveam sa fac. Am dat o noua fila din viata mea si multe lucruri frumoase aveau sa mi se intample. Dar, despre toate astea, va voi povesti cat de curand…





„Parisienne” – lucrare mixta in creion, creioane colorate si tus

dimensiune 30 x 42 cm



Si la final, o piesa draga sufletului meu: Edith Piaf – „Non, Je ne regrette rien”




15 răspunsuri to “>Je ne regrette rien!”

  1. visdetoamna Martie 3, 2011 la 9:32 AM #

    >Frumoasa poveste…frumosa arta…frumoasa melodie…care sunt reprezentate de o femeie si mai frumoasa. https://lh6.googleusercontent.com/-6vcIEwZR218/TWtzE2jjUwI/AAAAAAAAOZA/8gxOjrm2ve8/s400/2-Jumbotassen-Schneeflocken.pngLa multi ani de martisor!

  2. Maria Martie 3, 2011 la 10:28 AM #

    >@ Vis de toamna:Cu cate cuvinte frumoase ma incanti inca de dimineata! Multumesc mult pentru cafea. Sper sa vina cat mai repede ziua in care va invit la o cafea, pe amandoi (la Roman) 🙂

  3. Diana Coman Martie 3, 2011 la 12:58 PM #

    >Foarte corect si sanatos, ca ce-i in trecut nu-i de regretat. Dar ce anume percepe fiecare drept luat de la cap e uneori foarte diferit…

  4. sonia Martie 3, 2011 la 1:02 PM #

    >Bineinteles ca tu nu regreti nimic, draga mea " frantuzoaica"… Tu esti insasi semnul pozitivitatii… De la tine am invatat extrem de multe lucruri, mai ales in ceea ce priveste felul in care privesti si primesti ceea ce ne vine de la viata, bun sau rau… Te felicit pentru inspiratia ta care surprinde chiar si pe cei care te cunosc foarte bine…Interesanta rau tipa, chiar exprima lipsa oricarui regret, are o nonsalanta atat de naturala si de cuceritoare… Bravos…!

  5. Maria Martie 3, 2011 la 8:11 PM #

    >@ Diana:Bun venit la mine! Asa e, ai dreptate, fiecare gandeste in felul sau. Poate de asta nu semanam unul cu celalat si avem coduri genetice diferite. :). Te mai astept!

  6. Maria Martie 3, 2011 la 8:15 PM #

    >@ Sonia:Iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase cu care m-ai invatat si pana acum! Bun sau rau, cu ceea ce iti da viata trebuie sa faci ceva. Sa gestionezi. Sa dai de capat unei probleme si sa te bucuri de reusite… 🙂

  7. Brosu Constantin Martie 3, 2011 la 9:33 PM #

    >Felicitări pentru că ai luptat şi nu te-ai dat bătută!Îmi plac mult lucrările tale, succes maxim în continuare!

  8. Maria Martie 3, 2011 la 10:59 PM #

    >@ Constantin:Iti multumesc, Costele, intotdeauna esti o prezenta placuta aici la mine! 🙂

  9. Ela Iliesi Martie 4, 2011 la 8:11 PM #

    >Minunate si lucrarea si articolul, si citatul si melodia! 🙂

  10. Florin Morosan Martie 4, 2011 la 8:56 PM #

    >Bravo ţie că ai avut puterea să te ridici şi să mergi mai departe.Eu regret multe lucruri din trecutul meu, mai mult regret unele decizii pe care le-am luat…

  11. Maria Martie 4, 2011 la 9:50 PM #

    >@ Ela:Multumesc de vizita si pentru aprecieri! Cine stie, stie! ;)@ Florin:Deciziile luate is bune luate! Depinde acum cum au influentat mersul existentei. Regretele sunt uneori tardive si nu-si mai au rostul. Pui punct si o iei de la capat! Multumesc ca ai trecut pe aici!

  12. florentin draganescu Martie 5, 2011 la 11:33 PM #

    >"Totul stă în voia inimii, pe care nici oamenii, nici cerul, nici chiar propriile noastre interese nu o pot schimba vreodată."U. Fuscolo

  13. Maria Martie 6, 2011 la 11:07 AM #

    >@ Florentin:Cat adevar… Multam de vizita si te mai astept sa poposesti pe aici!

  14. doinapopescu Martie 6, 2011 la 3:43 PM #

    >O filozofie sănătoasă, necesară ca să-ţi păstrezi capul limpede în vremuri grele!Desenul este superb! Bravooooooooooo!

  15. Maria Martie 6, 2011 la 7:09 PM #

    >@ Doina:Poi nu? Daca stai sa te tot gandesti ca "aia n-am facut bine, ca poate nu trebuia sa iau decizia aia, ca de ce n-am facut asa si pe dincolo", nu mai apuci sa te bucuri de nimic din prezent. Si nici nu cred ca-ti intareste increderea in propria persoana… Multam de aprecieri! Ma bucur ca ti-a placut frantuzoaica mea… 🙂

Lasă un răspuns

