>Cod portocaliu

5 Feb

>


“Un kilogram de portocaliu este mai portocaliu decat 10 grame din aceeasi culoare” – Gauguin


Am ajuns sa urasc de-a dreptul culoarea portocalie! Si-mi placea… Chiar mult. Asta, inainte de momentul in care o gasca de dobitoci au transformat aceasta culoare intr-un brand nenorocit. Cladiri portocalii, steaguri portocalii, panselute portocalii, pubele portocalii… Imi da in greata! Acum, urasc atat de mult portocaliul, incat nu mai pot manca cu placere nici macar o portocala. De curand, am renuntat sa-mi iau o geaca, al carei model m-a incantat foarte mult, numai din cauza ca era portocalie! Daca te imbraci acum in culoarea asta, imediat esti privit cu alti ochi de cei din jurul tau.


Intr-o zi, cand am mers pana la mama, era pe masa o galeata cu apa. Portocalie. Am intors-o usor si, bineinteles, pe fata avea inscriptionata sigla PDL-ului. N-am mai baut apa din ea niciodata!


Sub guvernarea actuala, totul capata o nuanta portocalie. Pana si banii impartiti de la buget. Tentaculele orange s-au intins peste tot, incat cu greu te-abtii sa nu te-ntrebi daca unii, sau altii, n-au pe dedesubt chiloti portocalii… E ca un blestem. Sa nu mai scapam niciodata de culoarea asta imputita!


Despre portocaliu se spune ca este o culoare “zgomotoasa”. Si ca, atunci cand echilibrul dintre galben si rosu se rupe, portocaliul se transforma fie in revelatia iubirii divine, fie in emblema desfraului…


De cativa ani traim sub imperiul unui cod portocaliu perpetuu. Un cod care anunta un pericol iminent. O amenintare pe care, pana acum, multi dintre noi au ignorat-o total. Sper sa vina si ziua in care portocaliul isi va redobandi semnificatia primordiala. Aceea de a fi doar o culoare a curcubeului. O nuanta pe care artistul din mine s-o iubeasca din nou. Sa pot purta, iar, o geaca sau o caciula portocalie, fara ca acest lucru sa capete o conotatie politica. Sa pot asterne aceasta culoare in desenele mele, fara sa mai am vreo urma de indoiala daca e bine, sau nu, s-o folosesc…


Cat despre strumf cel mic din desenul de azi, nu cred ca va indoiti ca nu are nici cea mai mica urma de portocaliu in suflet! Doar pe caciulita…



„Little man” – lucrare mixta in creion si creioane colorate
dimensiune 30 x 42 cm
14 răspunsuri to “>Cod portocaliu”

  1. sonia Februarie 5, 2011 la 8:18 PM #

    >Your " Little man " nu are nimic de-a face cu blestemata asociere dintre culoare si ceea ce se doreste sa simbolizeze astazi… Eu una am sa imi amintesc cu nespusa placere de tine, cea din anii tai de inceput la Radio, cand aveai o fustita portocalie destul de scurtuta, care zapacea pana si priviri de femei, daramite de barbati…! Eu nu las aceasta asociere sa imi afecteze echilibrul interior, pe care numai prin arta il pot gasi… Lumea culorilor tale nu are de-a face cu nici o culoare politica… Astea vin si trec, stim toti ca nu sunt simboluri, sunt doar stratageme si tehnici de manipulare in masa… Cat despre pusti, ma astept sa miste din secunda in secunda si sa isi scoata fesul, cum face aproape orice copilas…Asta al tau, e un dulce si un cuminte… Cum sta el la poza…!!!

  2. Maria Februarie 5, 2011 la 10:04 PM #

    >Aaaaa… ti-ai adus aminte de fustita mea portocalie! Azi, sincer, n-as mai purta-o. Cel putin, nu deocamdata… Asa-i, pustiulica e de nota 20!

  3. Brosu Constantin Februarie 6, 2011 la 8:52 AM #

    >În amintirile din ultimii 20 de ani apar şi trandafirii, florile nobile defăimate de alţi politicieni…Îmi place la nebunie lucrarea!

  4. Maria Februarie 6, 2011 la 10:26 AM #

    >@ Constantin:Dar uite ca, incet-incet, am renuntat sa mai zvarlim acesta minunata floare in troaca de porci… Timpul le vindeca pe toate! Ma bucur mult ca-ti place de Gâgă cel mic! 🙂

  5. teonegura Februarie 7, 2011 la 12:24 AM #

    >Uff, sper sa mai rezistam putin, pana vom da uitarii monstruosul avorton politic cu portocaliu si-n cerul gurii…

  6. Maria Februarie 7, 2011 la 12:50 AM #

    >@ Teo: Asa e, draga Teo… Un pic sa mai avem rabdare! Totusi se pare ca semne bune, anul are… 🙂 Sa vedem ce-or face si astia cu noua lor coalitie…

  7. gabriela Februarie 7, 2011 la 3:28 PM #

    >pentru Strumf cel mic,portocaliul are legatura doar cu niste fructe exotice, acrisoare. In rest, problemele de politica portocalie nu il preocupa. De aceea, cand va fi mare, portocaliul va fi pentru el o culoare calda si vesela cu incarcatura solara.

  8. Maria Februarie 8, 2011 la 1:07 AM #

    >@ Gabriela:Cu siguranta ca asa este! Numai n-as vrea sa asteptam si noi pana va creste Strumf mare ca sa scapam de fobia portocalie… 🙂

  9. Gabriela Februarie 8, 2011 la 2:40 AM #

    >Si eu fac alergie cand vad portocaliu … in fata ochilor. Credeam ca am eu ceva la ochi, dar vad ca din ce in ce mai multi sufera de sindromul asta, care banuiesc ca nu trece cu picaturi de ochi.

  10. Maria Februarie 8, 2011 la 9:58 AM #

    >@ Gabriela:Offf, nu cred ca trece… Daca ar fi asa de usor…

  11. Pavel Februarie 8, 2011 la 2:09 PM #

    >Mda… și Romanul se transformă într-un portocaliu desăvârșit. Mai înainte era albastru.

  12. Maria Februarie 8, 2011 la 4:47 PM #

    >@ Pavel: Asa e… Vezi cum denatureaza unii niste culori asa de frumoase, dealtfel!

  13. Costin Februarie 10, 2011 la 7:40 PM #

    >Si hai sa nu ne mai desaturam… OK?Am ris cu – hohote – disperare – atunci cind am citit postarea PORTOCALIUL nu ESTE egal PROSTIE!!!Chiar am ajuns sa ni se faca sila de ceea ce ne este frumos si placut, doar pentru ca niste imbecili ne-au uzurpat destinele pe termen scurt??? La dreaku' cu ei… o sa le papam coliva… le vom sapa litere adinci in nisipul de la Mangalia… si vor muri neamintiti de nimeni… poate doar blestemati…cu lacrimi de vaduve, de batrini si de copii… de necajitisi hai sa fie si un strop de portocaliu…http://www.femeiastie.ro/upload/article/cover/PORTOCALE.jpgViitorul nu este ORANGEZiua de dincolo de noi nu stie decit culoarea sperantei…

  14. Maria Februarie 10, 2011 la 8:11 PM #

    >@ Costin:Ma bucura prezenta ta, cu un strop de speranta, unul de veselie si unul de culoare, fie ea si portocalie! Si da, mi-ar face mare placere sa mananc bomboanele de pe coliva lor… :)PS: Imaginea cu portocala este superba!

Lasă un răspuns

