>Proprietarii de iluzii

21 Ian

>



“Realitatea este doar o iluzie, insa una foarte persistenta.” – Albert Einstein


Am ajuns la concluzia ca lumea care ma inconjoara arata ca si cum as privi-o printr-un ciob de sticla. Deformata, urata, disproportionata, hidoasa… Incerc deseori sa ma imbat cu apa rece si sa-mi spun ca totul nu este decat o iluzie optica. Si indepartez bucata de sticla din fata ochilor. Dar, nimic nu se schimba…


Timpurile pe care le traim si oamenii care ne conduc ne-au facut sa nu mai putem distinge frumosul din spatele tufelor de balarii. Am ajuns pana acolo incat, daca ne da cineva un telefon sa ne intrebe ce mai facem, ne gandim automat, aproape inconstient: “oare asta ce-o mai fi vrand de la mine?”. Ne-am invatat cu indivizi mincinosi, rai, josnici, incat orice urma de bunatate care mai exista intr-un om o privim cu scepticism.


Ne-am afundat atat de tare in mocirla asta romanesca! Nu ne mai vine sa credem pe nimeni si nimic. Nici c-o sa fie mai bine, nici c-o sa fie si mai rau. Am auzit din ce in ce mai multi oameni ca vor sa plece definitiv din tara. Nu, nu-s capsunari! Sunt medici, profesori, oameni care nu o duc nici acum foarte greu, dar care doresc sa le ofere macar copiilor sansa la o viata mai buna. Pentru ca in Romania au ajuns la concluzia ca nu se mai poate!


Sa fie oare atat de deformata realitatea? Sa fie oare de vina bucatica aceea de sticla sparta sau asta este crudul adevar? De promisiuni ne-am saturat, de minciuni nici nu mai zic. Ce rost ar mai avea sa aduci acum pe lume un copil, daca intuiesti traiul pe care poti sa i-l oferi, ca o povara?… Tinerii nu mai au nici un viitor, iar la cei trecuti de a doua tinerete ne gandim aproape cu mila.


Mai ramanem noi, generatiile de sacrificiu care nu mai au altceva de facut decat sa lupte in continuare. Sa-si ingroape batranii si sa incerce, atat cat mai pot, sa-i ridice pe tineri. Asta este aluatul din care suntem facuti! Dur, calit de toate loviturile incasate pe nedrept.


Cel mai mare iluzionist, insa, este pana la urma mintea noastra! In fiecare zi ne face sa credem ca de maine va fi mai bine. Ca de maine lucrurile se vor schimba. Ca de maine vom fi mai multumiti si mai fericiti. Ca de maine nu o sa mai fim mintiti in fata. Ca de maine ne va surade, mai des, norocul.

Suntem proprietari de iluzii…



„Proprietarul de iluzii I” – lucrare in tus
dimensiune 30 x 42 cm


14 răspunsuri to “>Proprietarii de iluzii”

  1. sonia Ianuarie 21, 2011 la 10:50 PM #

    >Asta se intampla pentru ca foarte multi semeni ai nostri au ales plafonarea, blazarea, comoditatea sau, pur si simplu, LENEA… Iar cei care inca mai vad CLAR si limpede, raman sa sufere si sa se consume intr-o lupta nedreapta si surda, in care, intr-adevar, isi ingroapa batranii si isi imping cu eforturi nemasurate, tinerii spre un " inainte " pe care nimeni nu-l vede mai bine… Dar avem speranta si credinta… Eu, una, simt ca se va intampla ceva, ca nu ne vom mai chinui mult sa privim prin ciob de sticla aceasta realitate… O vom lua de piept si vom da cu ea de pamant, creand o alta noua, o realitate… SPERANTA…CREDINTA…Despre desen, super! Sunt o privilegiata ca pot vedea inaintea tuturor lucrarile tale…

  2. Maria Ianuarie 21, 2011 la 11:04 PM #

    >@ Sonia:Gand la gand… Ce-o sa facem? O sa murim cu "ei" si cu speranta de gat…Cat despre privilegiu, ai noroc ca esti sor-mea! 🙂

  3. Brosu Constantin Ianuarie 22, 2011 la 9:24 PM #

    >Cred că speranţa este iluzia, suntem în afara verbului a face, nu reuşim să făurim vise datorită iluziei şi mai ales a zonei noastre de confort, fie ea şi gândul de a pleca din ţară.Eu cred că vom găsi soluţii să îndreptăm lucrurile, nu ducem lipsă de inteligenţă, iar imaginaţia o să apară imediat ce vom ridica barierele din mintea noastră.Îmi place desenul, sugestiv!

  4. Maria Ianuarie 22, 2011 la 10:52 PM #

    >@ Constantin:Numai noi putem hotari cand vom distruge berierele sau cand vom ridica altele… Multumesc de vizita si te mai astept pe aici! 🙂

  5. Andrei MITUCA Ianuarie 23, 2011 la 9:52 AM #

    >Buna dimineata Maria… Nu ne-am mai auzit de multa vreme… Am indraznit sa intru sa-ti las putina viltoare si o farima de sarut de mina dreapta…Cu prietenie,Admhttp://www.youtube.com/watch?v=0_x0N1VLirI

  6. Maria Ianuarie 23, 2011 la 12:32 PM #

    >@ Andrei:Iti multumesc… O duminica linistita si calda iti doresc, din tot sufletul! Sa mai vii… 🙂

  7. gabriela Ianuarie 23, 2011 la 7:14 PM #

    >Viata e un vis intr-un alt vis. E unul dintre principiile filozofiei zen. Poate ceea ce traim nu e realitate. Depinde de perceptia noastra. Uneori vedem viata doar atat cat vrem, in masura in care ne atinge si ne influenteaza in mod direct. Iar felul de a fi al oamenilor in general te face, pe buna dreptate, sa fii mereu in garda si sa te intrebi, la fecare telefon primit:" Oare ce-o vrea de la mine"? Perceptia realitatii ne apartine in totalitate.

  8. Maria Ianuarie 23, 2011 la 11:56 PM #

    >@ Gabriela:Ai dreptate, asa este! Suntem mereu cu garda sus sau cum zicea si Constantin, avem barierele noastre…

  9. Wind Ianuarie 24, 2011 la 3:02 PM #

    >Nominalizarea ta aici:http://graphis-artwork.blogspot.com/2011/01/nominalizari-bloguri-din-romania.htmlSa ai o saptamana buna!

  10. Maria Ianuarie 24, 2011 la 9:16 PM #

    >@ Wind:Multumesc pentru nominalizare, Daliana! E a doua surpriza pe care o am, referitoare la concursul asta (prima a venit de la dragul de Pavel). Le tin pumnii tuturor participantilor si ramane sa vedem ce se intampla… 🙂

  11. Andrei MITUCA Ianuarie 25, 2011 la 6:04 PM #

    >Buna seara Maria…Am revenith, dar fara cuvinthe… Le-am ars, acum ore, bune in urma.. In schimb am venith sa-ti aduc un dar…http://www.youtube.com/watch?v=GWm8-jlddawCerul stie de ce……seara calma…Adm

  12. Maria Ianuarie 25, 2011 la 6:24 PM #

    >@ Andrei: Nu-i bai ca ai ars cuvintele, pentru ca din cuvintele arse in incalzim sufletul… Multumesc de dar! O seara buna si tie!

  13. eltor Ianuarie 28, 2011 la 4:58 PM #

    >Am rasfoit aproape tot blogul si sunt placut impresionat. Cateva postari m-au lasat paf 🙂 . Ai surprins niste nuante ale sufletului omenesc care au rezonat si in mine, dar pe care cu greu as fi putut sa le pun in cuvinte, asa ca tine. Iti multumesc.Si o mica parere sper eu constructiva. Cred ca ai lucrari mai bune care ar merita sa fie in locul bannerului de sus. Doar o opinie. O sa mai trec pe aici !

  14. Maria Ianuarie 29, 2011 la 10:43 PM #

    >@ Eltor:Iti multumesc pentru vizita si ca ai avut rabdarea sa rasfoiesti, pagina cu pagina, aproape tot blogul. In ceea ce priveste headerul de pagina… Stiu ca sunt lucrari "mai bune", dar acel colaj pe care l-am folosit este primul meu colaj si are o valoare sentimentala mult mai mare…Si, te mai astept cu drag!

Lasă un răspuns

