>Cersetori la mana sortii

10 Ian

>


Fiecare om este propriul lui cersetor” – Emil Cioran, “Amurgul gandurilor”


Suntem cu totii cersetori! Curati, bine imbracati, cu un acoperis deasupra capului, chiar posesori ai unei masini si ai unui cont (gol) in banca… Cu toate astea, suntem cersetori. Nu va simtiti ofensati! Cu totii cersim fie atentie, fie un trai mai bun, fie o zi in plus de la viata. A fi cersetor nu inseamna ca, neaparat, trebuie sa iesim cu mana intinsa la colt de strada. E de ajuns ca ne-am asezat cuminti, resemnati, in rand la poarta vietii, cersind fiecare cate ceva…


De ce suntem cersetori? Pentru ca avem o astfel de mentalitate. Si pentru ca suntem dependenti de un sistem bolnav. Un sistem care, in ziua de azi, ne priveste pe toti ca pe niste milogi de profesie. Mamele cersesc bani pentru a-si creste copilul pana la 2 ani. Batranii cersesc pentru a nu li se micsora pensia, dupa o viata de truda. Copiii cersesc pentru o alocatie decenta. Bugetarii cersesc pentru a nu ramane fara un loc de munca, si-asa platit prost. Iar statul? Statul e cel mai mare dintre cersetori! Sta la mila FMI-ului si a bancilor. Romania a ajuns sa fie o adevarata fabrica de cersetori…


Cerem in gand sau cerem in gura mare. CERSIM! Cerem din ochi sau cerem cu mana intinsa. CERSIM!


Ca si milogii de pe strada, ne umilim, facem eforturi penibile, cadem sub propria noastra demnitate, stam ghemuiti la mila sortii. Uneori, povara existentei lasa pe chipul nostru o durere mai mare decat cea intiparita pe fata cersetorului fara picioare, care canta in fata bisericii…


De fapt, cersetorul ponosit care striga in gura mare “da si mie-un ban, bogdaproste!”, nu este decat proiectia de pe strada a fiecaruia dintre noi. Nu exista diferente prea mari intre propriile noastre slabiciuni si agonia unui cersetor… Asta ne transforma in fantome. Spirite care bantuie prin viata, in cautarea linistii absolute, cu mana intinsa. Ironia sortii este ca, de fapt, uitam s-o cautam tocmai acolo unde ea exista cu adevarat! In suflet…




La mana sortii” – lucrare mixta in creion si tus
dimensiune 42 x 30 cm



22 răspunsuri to “>Cersetori la mana sortii”

  1. Anonymous Ianuarie 10, 2011 la 11:45 PM #

    >Un post bun….insa aici depinde de caracterul fiecaruia…nu trebuie sa ne consolam in a ne considera cersetori…trebuie doar sa avem taria de a lupta…si intr-adevar asta lipseste in ziua de azi…despre desen…no comment…nota 10Cu stima, Iulian

  2. sonia Ianuarie 10, 2011 la 11:51 PM #

    >Nu te pot contrazice… Am fost de prea multe ori in situatia de a cersi… Atentie, rabdare, vorbe, dialog, pana si iubire am cersit. Dar de ceva timp, simt ca nu o mai fac, ca m-am ridicat deasupra conditiei mele sociale, umane, m-am autodepasit neasteptat de mult, desi mereu e nevoie de " mai sus, mai inalt". Iar cersetorul din mine, a prins putin " tupeu", putin curaj si mai " fura"… Fur clipe, fur fericiri scurte, bucurii marunte, cu satisfactia aceluia care, flamand fiind, fura un codru de paine. Si il mananc cu o satisfactie suprema, dar si cu oarecare teama… Sa nu-i fie luat acel " coltuc " de fericire. Ma simt la tine pe blog, cum ma simt in adancul inimii mele, acolo unde ma stiu ca sunt si mandra, si buna, si dreapta, si frumoasa si desteapta… Felicitari, desenul este mai mult decat reusit…

  3. Andrei MITUCA Ianuarie 11, 2011 la 7:53 AM #

    >Sintem cersetori. Tot ce traim este cersit de la zeii cerului… Iar atunci cind nu cersim sintem hotii propriei noastre vieti…Ziua sa-ti fie aproape..cu drag,adm

  4. Maria Ianuarie 11, 2011 la 8:57 AM #

    >@ Iulian: Nici vorba ca ne-am consola cu acest gand… Dar, cu fiece zi care trece, taria asta de a continua lupta se diminueaza. Ma bucur ca ti-a placut lucrarea.

  5. Maria Ianuarie 11, 2011 la 9:00 AM #

    >@ Sonia: O incantare sa-ti citesc comentariile de la fiecare articol… Atata pasiune, atata suflet cat pui in ceea ce scrii, incat de multe ori ma intreb de ce nu-ti faci si tu blog? Sunt convinsa ca ai avea atat de multe de spus… Multam pentru aprecierile la adresa lucrarii, este una din preferatele mele!

  6. Maria Ianuarie 11, 2011 la 9:02 AM #

    >@ Andrei:Cine putea oare sa inteleaga mai bine strigatul meu, daca nu tu? Soarta, Zei, Viata… O zi linistita si tie!

  7. gabriela Ianuarie 11, 2011 la 9:22 AM #

    >independenta si libertatea au pretul lor iar uneori, oamenii le simt prea grele incat prefera sa ramana la statulul lor de "cersetori". Pacat! Trebuie sa invatam sa le gestionam. Am fi mult mai mai buni si mai fericiti.

  8. Andrei MITUCA Ianuarie 11, 2011 la 9:51 AM #

    >…tocmai de aceea iti daruiesc aceste rinduri…admhttp://andreimituca.wordpress.com/2011/01/11/dana-banu-corabii-in-larg/

  9. Serafim Pantea Ianuarie 11, 2011 la 12:18 PM #

    >Faină lucrare iar textul se potrivește foarte bine nu doar la situația actuală a țarii noastre ci cam mereu și oriunde.Știi gluma cu cei doi care cereau de la Dumnezeu, unul să îi iasă profit de nu știu câte milioane de la petrolierele lui iar celălalt voia 10 dolari ca să nu moară de foame. La un moment dat, enervat, magnatul scoate 50 de dolari din buzunar și îi dă celuilalt spunându-i: "Ia de aici și lasă-l pe Dumnezeu sa se concentreze la probleme importante". Acuma, depinde cum privești problema, dar s-ar putea spune ca celui care cerea ca să aibă ce mânca i-a fost ascultată cererea mai repede :)Da, toți suntem cerșetori. Pentru ca vrem ceea ce nu este al nostru 🙂

  10. Maria Ianuarie 11, 2011 la 6:41 PM #

    >@ Gabriela:Independenta si libertatea au preturi nu mari, ci exorbitante si nu si le mai permite aproape nimeni… De aceea vom cersi in continuare…@Andrei: Multumesc pentru dedicatie… Ma-nclin!@ Serafim: Ma bucur ca ti-a placut lucrarea, imi este si mie foarte draga! Da, stiam gluma, numai ca nu-mi mai vine sa rad… Sunt asa de multi oameni care, daca ar avea acum in buzunar 50 de dolari, s-ar gandi ca au cu ce sa traiasca o saptamana, cu tot cu fmilia lor…

  11. Lolli Ianuarie 11, 2011 la 8:00 PM #

    >Suntem o categorie de cersetori mult mai disperata decat cei invesmantai in zdrente.Citind ce-ai scris imi dau seama ca sunt cea mai mare cersetoare.De ce?Exact cum spuneai in fiecare zi cer ceva .De exemplu cer Domnului,sanatate mie si celor dragi.Cer oamenilor din jurul meu sa fie mai buni ,mai iertatori si intelegatori…Si lista ar putea continua dar este prea lunga…Nu ma las usor influentata de ceva.de obicei apuc cu amandoua mainile tot ceea ce-mi ofera viata.Sa fie si asta tot o forma de cersetorie?Oricum frumoase lucrari.

  12. i4ever Ianuarie 11, 2011 la 8:23 PM #

    >Nu m-am gandit niciodata la o astfel de privire asupra cersitului.Felicitari pentru desen!

  13. doinapopescu Ianuarie 12, 2011 la 12:02 AM #

    >Se pare că cerşetorul meu carismatic te-a inspirat. 😛

  14. Maria Ianuarie 12, 2011 la 9:12 AM #

    >@ Lolli:Bun venit la mine pe blog! Frumos si pertinent punctul tau de vedere asupra "cersetorului" din fiecare dintre noi… Multam de aprecieri si te mai astept sa-mi treci pragul!

  15. Maria Ianuarie 12, 2011 la 9:15 AM #

    >@i4ever:Sincera sa fiu, nici eu… Dar, fiecare text de pe blog pleaca, de fiecare data de la una dintre lucrarile mele, iar "La mana sortii" asta m-a indemnat sa scriu…

  16. Maria Ianuarie 12, 2011 la 9:20 AM #

    >@Doina:Probabil ca undeva , in subconstient, mi-a ramas intiparita imaginea fotbalistului care s-a transformat pe loc, din om obisnuit in cresetor… (de obicei, cand citesc ceva care imi place, imi imaginez cu ochii mintii tot textul ca pe un film, citesc in imagini). Asta nu face decat sa-mi intareasca o convingere de-a mea ca oricare dintre noi poate fi un cersetor veritabil… Asa cum ii spuneam si lui i4ever, baza pentru mancaruri, de data asta a fost desenul meu… 🙂

  17. Serafim Pantea Ianuarie 12, 2011 la 9:49 PM #

    >@Maria Nici nu cred că glumele sunt făcute să râzi. Cel puțin nu cele românești. Da, râzi la început. Apoi te pun pe gânduri. Bancurile sunt de obicei profunde, nu sunt "simple jokes". De aia românii au făcut cele mai multe și mai bune bancuri când a fost durerea mare. Haz de necaz. Sau umorul ca formă de supraviețuire cum zicea Doina 🙂

  18. Maria Ianuarie 12, 2011 la 11:42 PM #

    >Curat-murdar! 🙂

  19. joita lucian Februarie 2, 2011 la 12:20 PM #

    >Imi plac la nebunie picturile tale mai ales Meditation,avea dreptate Neamtu esti artista….poate mai vorbim si eu ma ocup tot cu un fel de arta..dar ceva mai putin migaloasa…doar plina de imaginatie:)

  20. Maria Februarie 2, 2011 la 12:43 PM #

    >@ Lucian:Multumesc pentru cuvintele tale frumoase! Neamtu ma cunoaste de prea multi ani, ca sa nu stie ce spune despre mine… 🙂 Fara imaginatie cred ca nu poate sa existe nici un fel de arta! Mai vorbim…

  21. Costin Februarie 10, 2011 la 8:00 PM #

    >Ne cersim neputinta… stam in genunchi doar in fata auto-asumatei si interioarei lasitati…Nu vrem decit sa ne ia cineva in seama… Da sau nu, Doamne!Cei ce nu ne vor decit sclavi, cuantumuri sociale si/sau propagandistice vor sa ne cersim viata la colt de strada… Hai sa fie!… sa nu le dam voie!… daca nu pentru altii, macar pentru noi… pentru ce a mai ramas bun, intreg si frumos in colturi uitate din suflet.E atit de multa frumusete in jur!Sa nu ne mai uitam in oglinzi strimbe si sa ne aducem aminte cum eram copii…Nu e greu… e oarecum dificil… dar nu trebuie sa ne cersim decit propriile amintiri, si chef de viata, si o minunare nemasurata cind priveam un gindacel… cind Marele Maestru al Jocului ne guverna cu multa intelegere…Si iti cer, cu mindrie, Doamne, nu pentru mine, ci pentru cei ce te-au uitat sau te-au pierdut PUTERE – si atit

  22. Maria Februarie 10, 2011 la 8:16 PM #

    >@ Costin:O incantare a simturilor prezenta ta, dragul meu! Ai reusit sa scoti speranta din cel mai intunecat ungher al sufletului si s-o redai, din cateva vorbe, noua tuturor. Celor care vor si pot sa inteleaga. Vorbele tale sunt adevarate strigate de lupta, o lupta impotriva neputintei, a resemnarii, a lasitatii din fiecare dintre noi… Te mai astept!

Lasă un răspuns

