>Craciun cu aroma de copilarie

18 Dec

>



„Craciunul fericit este acela care ne poate inapoia iluziile copilariei; care ii poate reaminti unui varstnic placerile tineretii; care poate transmuta calatorul, peste sute de mile, direct in sanul cald si linistit al familiei.” – Charles Dickens



E primul an in care sarbatorile de iarna vin parca pe furis… Craciunul nu mai miroase ca in copilarie, a brad si cozonac. Cu fiecare an care trece e parca mai timid, mai saracacios, mai lipsit de stralucire si are, din ce in ce mai tare, aroma de supermarket…

Mi-aduc aminte cu drag, dar si cu regret, de Craciunul inocentei… Cum alergam in ultima camera a casei si-mi puneam sapte perne-n cap, numai sa nu aud purcelul cum guita inaintea taierii. Cum ma bagam in sufletul mamei cand intindea turtele pe soba, numai cu gandul c-am sa-i fur cateva ca sa le rontai, asa fierbinti. Cum ne mai invarteam, eu si sor-mea, ca niste dracusori in jurul bunicii, care batea semintele de canepa pentru julfa! Sau cum nu ne mai dezlipeam ochii de pe geam, asteptandu-l pe tata sa apara cu bradu-n spate…

Eu cu Moshu (Gerila) la gradinita…


Ca se chema Mos Gerila sau Mos Craciun, conta mai putin! Cu adevarat importante erau trairile noastre de copii fara griji, bucuria din suflete si stelutele care straluceau in ochii nostri pe toata perioada vacantei de iarna!

Pe masura ce-am crescut, spiritul sarbatorilor de iarna a inceput sa paleasca putin cate putin… Si iata, ne-a prins un 2010 anost, cu un Mos Craciun ciuruit de criza, cu acelasi brad artificial de anul trecut, cu daruri mai modeste, cu veselie mai putina, cu plictiseala de a mai asculta colinde si cu mai putina bucurie in suflet. Aud din ce in ce mai multi oameni care-mi zic: „Of, de-ar trece mai repede si sarbatorile astea…”

E primul an in care m-a prins 18 decembrie cu bradul nefacut, cu traditionala curatenie de dinainte de sarbatori neterminata, cu turtele cu nuca inca in stadiu de proiect si… cu un gust amar… Un gust amar ca, anul asta, Craciunul incarca sa se furiseze in casele noastre ca un musafir nedorit.

Dar mai e o saptamana… Sapte zile in care se pot intampla si face multe. Trebuie doar sa scormonesc in cutia cu amintiri si sa scot de la naftalina Craciunul cu aroma de copilarie! Minuni marunte se pot intampla mereu… Mai ales acum, de Craciun!





Eyes on you” – lucrare in acuarela pe carton
dimensiune 27 x 39 cm


20 răspunsuri to “>Craciun cu aroma de copilarie”

  1. Gabriel Decembrie 18, 2010 la 2:59 PM #

    >Sper sa intampini Craciunul cu mintea odihnita si sufletul linistit in asa fel incat sa te poti bucura si sa ii bucuri pe cei dragi. Iti urez sarbatori fericite si un an nou darnic si bland!

  2. sonia Decembrie 18, 2010 la 8:58 PM #

    >Intr-adevar Craciunul inseamna, in primul rand, familie, caldura, liniste, pace, duiosie… E drept ca suntem usor dezamagiti, cei mai multi, de absenta acelui sentiment care ne introducea in atmosfera sarbatorilor. Dar de venit vine Mosu, fie ca are chipul copilului, al mamei, al tatalui, al iubitului sau al iubitei… La unii Mosul inca nu are un chip definit, insa, exista ascunsa adanc, acea credinta ( poate copilareasca), acea emotie inexplicabila, ca va fi si pentru unii dintre noi pregatita o cat de mica bucurie. Asta inseamna Craciunul!!! CA NU SUNTEM SINGURI, CA CINEVA NE IUBESTE!!! Sarbatori cu multa iubire!

  3. fata din vis Decembrie 19, 2010 la 10:32 PM #

    >Randurile pe care le-ai scris, scot din caseta magica amintirile cu Craciunul de alta data si aromele lui de mere, portocale si scortisoara. Le ai deja in suflet si acolo au sosit sarbatorile. Sunt sigura ca o sa ai timp pana la urma, sa te pregatesti. O ramura de brad, un clopotel si o lumanare, gandurile pentru cei dragi, o colinda sunt ingredientele necesare de care ai nevoie. Si nu uita: cei dragi sunt cu gandurile la tine! Sarbatori fericite in pace si bucurie, Maria!

  4. Maria Decembrie 20, 2010 la 12:11 AM #

    >@ Gabriel: Bun venit la mine pe blog. Tot timpul ma bucur nespus cand cineva nou imi calca pragul, cu vorbe dulci si ganduri bune… 🙂 Craciun fericit si sarbatori pline de iubire!@ Sonia: Asa e, iubita mea surioara… Atata timp cat nu suntem singuri exista speranta ca, macar in sufletele noastre, nu vor disparea traditiile de sarbatori… Cat despre urari… cred ca ti le voi face personal! :)@ Gabriela:Ma bucur mult sa vad ca vibrez la unison cu mai multi oameni, prin ceea ce scriu… Iti multumesc pentru cuvintele frumoase cu care ai venit in dar la mine pe blog, acum in prag de sarbatori… Sarbatori minunate iti doresc si eu tie!

  5. doinapopescu Decembrie 20, 2010 la 1:55 AM #

    >Draga mea, uneori foarte puţin poate însemna foarte mult! Îţi doresc sănătate, îmbrăţişări calde şi vorbe dulci din partea minunatei tale familii şi poate Crăciunul copilăriei tale îţi va bucura sufletul şi în acest an.http://doinapopescu.wordpress.com/2009/12/23/craciun-minunat-cu-micul-infern/

  6. Pavel Decembrie 20, 2010 la 3:35 PM #

    >Ah! Deci, nu-s singurul care încă nu simte că vine Crăciunul deși vacanța de Crăciun a venit. Dacă anul trecut abia așteptam să vină Crăciunul să vină și vacanța, anul ăsta parcă îmi pare rău că am plecat din Iași. Dacă odată împodobeam bradul cu sora, acum sora e la casa ei, cu al ei copil, eu de unul singur nu am nici un pic de curaj în a-l împodobi. Și e 20 decembrie. Colindele nu-s de mine anul ăsta, zăpada parcă nu mai e vestitorul Crăciunului, deși, mă bucur enorm când ninge. Ori am devenit eu prea păcătos, ori, anul ăsta chiar nu am chef să simt că vin și că trec sărbătorile. Dar de, o trece și astea și mă voi întoarce eu la apartamentul meu din Iași, cu calculatorul toată ziua în față, cu mersul la facultate și cu auzul scârțâitului de zăpadă de sub bocanci.

  7. Anonymous Decembrie 20, 2010 la 8:42 PM #

    >Foarte frumos descris….si in acelasi timp un pic cam trist…deoarece probabil asa ii este scris omului: cu cat se maturizeaza sa traiasca din ce in ce mai putin fericirea Craciunului,si sa se regaseasca in trecut, mai bine zis in copilarie…Iti doresc Sarbatori fericite si multa putere pentru a ne putea incanta cu talentul tau…Cu deosebit respect,Iulian

  8. fotolucian Decembrie 21, 2010 la 12:30 AM #

    >Frumos blog,felicitari,esti un adevarat artist,succes in continuare.

  9. teonegura Decembrie 21, 2010 la 10:45 AM #

    >Minunile se pot intampla oricand, trebuie doar sa crezi in ele…Sarbatori fericite si sa ne recitim cu bine!

  10. Maria Decembrie 21, 2010 la 1:42 PM #

    >@ Doina:Iti multumesc din suflet pentru urarile de bine si va doresc si voua un Craciun minunat, plin de iubire si liniste in suflet. Imbratisari calde de la noi catre Popesti! :)@Pavel:M-ar bucura sa stiu ca toata lumea mai gaseste undeva in suflet un colt din raiul Craciunului… Poate pana la urma vor reveni in inimile tuturor sentimentele calde si frumoase ale Sarbatorilor de iarna! Pentru ca se pare ca este singurul lucru frumos care ne-a mai ramas… Un Craciun de vis alaturi de cei dragi!@Iulian: Iti multumesc din inima pentru cuvintele tale atat de frumoase, ca intotdeauna… Sper ca spiritul Craciunului sa ajunga si la tine, mai ales ca esti asa de departe! Sarbatori cu bine!@ Lucian:Iti multumesc ca mi-ai trecut pragul si te mai astept si alta data! Apreciez mult vorbele tale de bine… 🙂 Craciun fericit!@ Teo: Asa este… Cata dreptate ai… Deja ma simt mult mai bine cu sanatatea, curatenia de Craciun e aproape gata, cumparaturile au fost facute, darurile impachetate, iubirea pluteste in aer, iar bradul asteapta sa fie impodobit in seara asta… Minunile pe care le voiam s-au infaptuit! Multumesc pentru sustinere si iti doresc un Craciun MINUNAT!

  11. doinapopescu Decembrie 22, 2010 la 11:59 PM #

    >Popeştii mulţumesc Mărculeştilor pentru frumoasele urări. Când îmi este greu, mă gândesc la traiul femeilor din Afganistan şi imediat mi se pare că viaţa e frumoasă şi că norocul mă aşteaptă la prima cotitură! Uneori nu-i decât lupul acolo, dar la câte haite am înfruntat la viaţa mea, să mai înveţe şi 'mnealui să-şi păzească blana de mine!

  12. ILANA ANDREEA Decembrie 23, 2010 la 12:53 PM #

    >Noi ne gandim cu drag la voi, chiar daca nu vom fi impreuna Craciunul asta! Va imbratisam cu drag!

  13. Nepoate Decembrie 23, 2010 la 4:41 PM #

    >In sfarsit. Ai inceput sa scrii mai rar decat mine. Bine, nu chiar atat de rar, dar pe`aproape.

  14. Maria Decembrie 24, 2010 la 3:57 PM #

    >@ Nepoate:Eu am avut o scuza destul de puternica… In fine, sper sa fac anul viitor mai multe decat anul asta! Craciun fericit!@ Ana:Ganduri bune si imbratisari calde de la Roman pentru bucuresteni! Stiam ca nu veti ajunge la Craciun acasa, dar asta e! N-o sa fie "formatia" completa, dar ne vom trimite toate gandurile noastre de iubire si catre voi! S-aveti parte de multa iubire si liniste!

  15. Anonymous Decembrie 24, 2010 la 5:04 PM #

    >Sarbatori fericite!!! Chiar daca noi tinem pe stil vechi a inceput sa se simta atmosfera de craciun, de sarbatori de iarna… Multi ani….Cristi.

  16. Wind Decembrie 24, 2010 la 5:26 PM #

    >Minunile sunt in noi, oricum!Iti doresc un Craciun fericit langa cei dragi tie!Daliana

  17. Maria Decembrie 24, 2010 la 10:11 PM #

    >@Cristi: Multumesc pentru urari! Sarbatori fericite si voua… chiar daca tineti pe rit vechi. Mai e putin si ajunge Mosul si la voi… :)@Daliana:Bine ai spus cu minunile… Tot timpul vor izvori din sufletele noastre. Iar spiritul omului este cel mai greu de infrant de orice regim, vremuri sau oameni… Sarbatori cu bine!

  18. catalina Decembrie 25, 2010 la 10:14 PM #

    >Craciun fericit, Monica! Peppermint Winter – Owl City mi-a adus aminte de voi si de momentele minunate petrecute impreuna. Citindu-ti blogul te simt si va simt mai aproape. Un an nou superb alaturi de familie si de cei dragi!

  19. Maria Decembrie 25, 2010 la 10:42 PM #

    >@Catalina:Asemenea si tie, draguta fetita! Ma bucur nespus sa aflu ca prin ceea ce scriu si desenez, scurtez distantele dintre oameni, scot la iveala ceea ce este mai frumos in suflet si ii tin aproape pe toti cei dragi… 🙂 Sarbatori pline de iubire!

  20. Standdowncafe Decembrie 28, 2010 la 9:48 AM #

    >Citesc putin cam tarziu acest articol…mai bine il numesc acest gand, pentur a mai putea sa iti urez un craciun fericit. Dar sper ca sarbatorile au adus liniste si ti-au adus inapoi iluziile copilariei. Sunt aproape convins ca facem parte din aceasi generatie. Am citit si m-am intristat pentru tine, pentru noi…Si daca am dreptate acest gand iti va trezi si mai multe amintiri.http://standdowncafe.blogspot.com/2010/11/amintiri-din-copilarie.html

Lasă un răspuns

