>Prietenie cu termen de valabilitate

16 Noi

>

Prietenia inseamna un suflet in doua trupuri” – Aristotel

N-am avut niciodata prea multi prieteni adevarati. Nu in sensul de iubiti, amici ori cunostinte. Prieteni de suflet. N-as putea sa-mi blamez pentru asta felul de a fi. De obicei sunt vesela, calma, comunicativa si foarte sociabila. Insa sunt oameni pe care ii cunosc de ani de zile, dar pe care nu i-am putut considera niciodata prieteni.

Poate ca sunt eu prea pretentioasa in ceea ce priveste notiunea de prietenie… Sufar si incerc sa-l alin cand sufera sau este necajit. Ma bucur de bucuria sa. Fac tot posibilul sa-l ajut cand are nevoie de ajutor. Ii sar in aparare cand cineva il vorbeste de rau. Vreau sa ma pot bizui pe el atunci am nevoie de o mana de ajutor. Gasesc la el o vorba buna cand sunt la pamant. Impartasim impreuna atat momentele triste, cat si cele de fericire…

Pentru mine asta inseamna o legatura adevarata de prietenie, indiferent ca este vorba de o femeie sau de un barbat. Poate cer prea mult de la cei care ar trebui sa-mi fie prieteni! De partea mea de prietenie am avut grija intotdeauna, fara sa consider ca fac un efort deosebit pentru a demonstra cuiva ca pot oferi prietenia neconditionat, indiferent de situatie.

Dar cand si de ce o prietenie depaseste termenul de valabilitate? Cata nepasare trebuie sa suporti din partea unui om, ca sa nu mai consideri ca-ti este prieten? Cata umilinta sau cata indiferenta? Cat de mare trebuie sa fie prapastia intre doi oameni astfel incat prietenia sa inceapa sa puta, sa prinda mucegai, sa-si schimbe culoarea si aspectul… intr-un cuvant: sa expire?



„Dear friend”- lucrare mixta in creion si tus, pe carton,
dimensiune 50 x 70 cm


Maria si pictura (pentru a vedea dimensiunea reala a lucrarii)


P.S. Fiindca aceasta lucrare este una din favoritele mele si pentru ca am abordat subiectul prieteniei adevarate, as dori sa o dedic unor oameni dragi si cei mai buni prieteni ai mei: iubitului meu si Soniei
10 răspunsuri to “>Prietenie cu termen de valabilitate”

  1. sonia Noiembrie 17, 2010 la 11:00 PM #

    >" Te mai vad si ti-as intinde-o manaSa te trag din mazga inapoi,Dar si-aici pe unde suntem noiTot nimicnicia e stapana…Treptele in scara se ingana,Vino sus, pe tarm, in alt noroi…"Te iubesc… Va iubesc…

  2. >Draga mea, se vede ca suntem legate intr-un mod sau altul. Ai scris cum nimeni nu putea mai bine si ai descris ceea ce urma sa simt din diferite cauze.Te iubesc! Si e just ca adevaratii prieteni sunt cei care te ajuta la greu: tu, Daniel, mama si inca trei persoane care au fost mereu alturi de mine.Nu renuntati la prietenii adevarati, e pacat!!! Nu va temeti sa aratati ce simtiti!٩(●̮̮̃•̃)=/̵͇̿̿/'̿̿ ̿̿PRIETENIA ̿̿'̿'\̵͇̿̿\=(•̃●̮̮̃)۶

  3. Anonymous Noiembrie 18, 2010 la 11:04 PM #

    >La ce talent ai, putine comentarii…ilustrezi foarte bine prin cuvinte, imaginea ce ne inconjoara, cu "adevaratii" prieteni, cu care toti am avut de-a face. Pentru mine, prietenul adevarat e ca un frate, cu care imparti totul…dar nu toti suntem la fel, ci natura ne face sa parem ca ne putem baza pe aproapele nostru….Cu stima,Admiratorul,IULIAN

  4. Anonymous Noiembrie 19, 2010 la 8:47 AM #

    >Scrii frumos, din suflet si…adevarat. Prietenii adevarati sunt numarati pe degete si suntem norocosi cand putem lega o prietenie pe viata.Dar uneori, chiar si o prietenie de o viata poate expira. Intrebarea-cheie e urmatoarea: ce determina depasirea termenului de garantie la o prietenie de o viata? Eu consider ca nimeni nu este perfect, ca sundem datori sa fim ingaduitori cu greselile prietenilor, mai ales a celor de o viata, dar atunci cand se depasesc niste limite de neconceput, atunci cam incepe sa "puta", cum spui tu. Si ce ne-ar mai ramane de facut?Sa incercam sa salvam ce mai poate fi salvat, de dragul veremurilor vechi sau sa punem punct…si de la capat?Din pacate am trecut prin asa ceva si acum relatia cu cea mai buna prietena s-a convenrtionalizat, ne leaga doar ce a fost si…o finuta dragalasa, finuta mea, copilul ei. in rest…m-a dezamagit profund si nu pot trece peste asta, s-a rupt un fir pentru totdeauna.

  5. gelu Noiembrie 19, 2010 la 10:26 PM #

    >Mda…ai dreptate si tu dar are dreptate si anonimul. Depinde de prietenie, nu poti niciodata sa spui cum ar trebui sa te comporti intr-o prietenie. O prietenie intre doi barbati nu o sa fie niciodata le fel cu cea dintre doua femei asa cum nu v-a fi niciodata la fel ca prtenia dintre un barbat si o femeie asa cum nu v-a fi niciodata la fel ca o prietenie dintre un barbat si o femeie din care rezulta si nist sentimente. Nu poti spune nimanui cum sa se comporte ca prieten. nu sntem masini si trebuie sa functiuonam intr-un anumit fel. Fiecare dintre noi avem niste limite. Sunt sigur cachiar si tu…

  6. Anonymous Noiembrie 20, 2010 la 11:13 PM #

    >Este frumoasa prietenia de suflet. E bine s te simti mai in siguranta cand ai un prieten pe care sa te bizui, treci mai usor peste greutatile vietii. Este si o bucurie atunci cand a-ti poti ajuta prietenul, DAR ce te faci atunci cand dintr-un motiv oarecare nu-l mai poti ajuta si esti marginalizat?Pe care ditre ei i-l poti numi PRIETEN cu adevarat? Poate ca de multe ori neintelegand ce se petrece cu adevarat in suletul prietenului ii dam sfaturi gresite poate ca de multe ori sfaturile noastre sunt intelese gresit….Si intr-adevar, cand sunt implicate si sentimente, e mult mai greu…… felicitari pentru desene. Cristi

  7. fata din vis Noiembrie 22, 2010 la 11:37 PM #

    >prietenia adevarat e foarte rara. Cea la care te referi si tu. E foate greu sa gasesti oameni care sa fie alaturi de tine si sa te ajute neconditionat si fara sa te judece.

  8. Doina Popescu Noiembrie 23, 2010 la 7:38 PM #

    >Când eşti în capul mesei ai mai mulţi prieteni decât atunci când soarta îţi trage preşul de sub picioare. Cu timpul licheluţele s-au scuturat şi ne-au rămas prietenii.

  9. Maria Noiembrie 23, 2010 la 10:44 PM #

    >Fiecare dintre noi are dreptatea sa in ceea ce priveste prietenia, pentru ca fiecare dintre noi avem o alta perspectiva asupra acestui frumos sentiment… M-a bucurat mult sa "vad" figuri noi (Gelu, Cristi si anonimul) in lista de comentatori. Dar la fel de mult mi-au incalzit sufletul, ca o cana de vin fiert, vechi prieteni in ale internetului: Sonia, Alexa, Gabriela, Iulian si Doina

  10. Anonymous Noiembrie 28, 2010 la 3:14 PM #

    >Nu sunt chiar nou. In timpul liber mai imi arunc cate o privire pe blog-uri. Cateodata imi place ceea ce desenezi. De foarte putine ori las comentarii. Imi place sa vad modul de gandire al unora chiar daca de multe ori nu-mi place ce vad. Cristi.

Lasă un răspuns

