>Anotimpuri

7 Sep

>


In miezul iernii am invatat, in cele din urma, ca in mine exista o invincibila vara” – Albert Camus


Mi-a ajuns! Unde ma-ntorc dau peste prostie, ipocrizie, idiotenie, rautate, saracie, criminali, mincinosi si hoti. Gata! Simt ca neuronii mei nu mai suporta.


Sufletul si ochii mei plang dupa FRUMOS. Cuvinte, imagini, sentimente… Am realizat ca am uitat sa ma bucur de frumusetea domneasca a unei flori de camp, de un apus de soare parguit, de maretia apasatoare a unui copac batran, de zambetul sincer si nevinovat al unui copil.


Vreau din nou sa fiu incantata de micile detalii ale naturii. De Iarna, de Vara, de Primavara si… de ce nu, de Toamna! Sunt anotimpurile noastre, cu tot farmecul lor, pe care am uitat sa le admiram. Pana acum cativa ani ma bucuram ca un copil Primavara, cand natura oferea un regal de verde. Sufletul si inima mi se incarcau de culoarea cruda a ierbii si a frunzelor. Florile isi etalau mandre in fata mea, ca fetele la un concurs de mis, culorile si miresmele. Stiam sa ascult povestile adunate de-a lungul iernii in izvoarele care susurau… Mi-am inchipuit intotdeauna Primavara ca pe o faptura feciorelnica, dar si foarte curioasa!


Vreau din nou sa-mi alinte simturile Vara, anotimpul care mi-e cel mai drag. Anotimpul in care m-am nascut si cu care am o relatie aparte. Pana si vara vietii noastre, este perioada in care suntem la apogeul fizic si mental. Totodata, este si vremea vacantelor, cand lasi in urma tot ce te-a macinat un an de zile si te duci, fara ganduri dupa tine, in sanul naturii. Sa-i vezi maretia si sa te incarci cu energie curata.


Despre Toamna? Numai cuvinte de lauda. Nu vreau s-o mai privesc doar ca pe o perioada in care ploua, e rece, vremea e mohorata iar frunzele se astern resemnate la picioarele noastre… Vreau sa-i vad paleta de culori cu care natura, artist de seama, picteaza viata in jurul nostru. Vreau sa ma gandesc la Toamna ca la merele coapte sau ca la mirosul de struguri, gata de cules…


Se vede-n zare si Iarna… Las-o sa vie, sa ne invaluie pe toti cu lacrimi inghetate, sculptate in ochii de zei. Sa stearga din noi toate pacatele! Iar eu sa stau la gura sobei si s-o ascult pe mama depanand povesti de altadata, in timp ce pregatim turtele cu nuca si cozonacii pentru Craciun.


Daca faci un mic efort de imaginatie poti sa dai la o parte, macar pentru putin timp, uratenia din jurul tau. Atunci ramai doar cu lucrurile frumoase care te inconjoara. Ai sa descoperi ca, de fapt, ele nu au disparut niciodata. Raman acolo pana deschizi din nou ochii mari… si le vezi!


Materia prima pentru colaj…

Sexy seasons” – colaj pop-art de mari dimensiuni 58 x 34 cm,
realizat din 90 de decupaje


P.S.: La cum arata fetele astea, e un calendar care nu mai are nevoie de zile, saptamani sau date…
12 răspunsuri to “>Anotimpuri”

  1. sonia Septembrie 7, 2010 la 7:38 PM #

    >O, da…! Bineinteles…! Maretia anotimpurilor… Fiecare dintre noi se regaseste in cate unul dintre ele… Eu sunt fiica iernii, a zapezilor moi, a gerurilor cu nas rosu si obraji aprinsi de joaca… Sufletul meu inca mai cauta tihna aceea demult pierduta, nebunia si abandonul din simplul gest pe care orice copil il incearca iarna… Sa te arunci, cu ochii inchisi, pe spate, in zapada…! Stiind ca va fi bine… Ca in viata, ca in iubirea care iti da si siguranta si adrenalina… Si, as fi nedreapta sa nu pomenesc de , mereu mai mica sora a iernii, Primavara… Care explodeaza in fiecare suflet cald si bun… Primavara, care te imbie sa te indragostesti, sa te reindragostesti…Vara…hm…ne uitam una la alta mirate, incercand sa ne toleram una pe alta, ea trimitandu-mi altarul plin de flori si miresme, soare dogoritor… Eu dandu-i in fiecare an sansa de a o fi trait la maxim, chinuindu-ma sa ma prefac a nu ma topi de cald… Iar Toamna, vesnica doamna a cocorilor, a melancoliilor, a aducerilor aminte, mi-aduce pe buze parfum de struguri copti si pe degete, negreala inegalabila a cojilor de nuci… Oooo, ce mii de multumescuri ar trebui sa scriu ca ma ajuti sa ma destepenesc si sa cad, ca acum intr-o contemplatie dementa…

  2. Adia Septembrie 7, 2010 la 11:10 PM #

    >Vezi ca Nepoate-i cam incantat de colajul asta… Daca o sa ma puna sa-mi fac sutien din frunze sau ceva e vina ta :pOricum, foarte frumos l-ai facut :)PS: Mi-e dor si mie de o iarna cu "a fost odata.." ….

  3. Doina Popescu-Brăila Septembrie 8, 2010 la 12:57 AM #

    >Să fii dulce ca mustul! Mângâiată de soare blând, toamnatec, să te-mbeţi în miros de cozonaci cu nucă şi zăpada să-ţi albească toate zilele negre, să ai bucuria primului ghiocel şi verdele crud al ierbii să te încarce de optimism! Şi vara, da, vara să-ţi fie o nesfârşită vacanţă pe cărări pline de flori, cu fluturi nebunatici în păr!La mulţi ani, Mărie!

  4. Pavel Septembrie 8, 2010 la 10:24 AM #

    >Vreau să fie iarnă. Vreau să mă bucur de fulgii mari de nea, să mă bucur de bulgării de zăpadă și de florile de gheață de la geam. Vreau doar iarnă. 🙂

  5. molie Septembrie 8, 2010 la 10:30 AM #

    >La multi ani!

  6. Anonymous Septembrie 8, 2010 la 4:40 PM #

    >Da, interesanta ideea realizarii unui colaj mai deosebit, sexi. L-ai realizat tu, banuiesc. Fiecare dintre noi are o relatie speciala cu anotimpul in care s-a nascut si cred ca isi trage seva din natura pentru a merge mai departe prin valtoarea realitatii.

  7. Maria Septembrie 8, 2010 la 9:06 PM #

    >@Sonia: Ca de fiecare data ma incanti cu completari extraordinare… Nu pot decat sa ma bucur atunci cand cu vorbele sau lucrarile mele ii "inspir" si pe ceilalti!@Adia:Imi inchipui eu ca baietii au tot soilul de fantezii… Atat timp cat sunt constructive, e ok. ma bucur ca ti-a placut si ca ti-am amintit de povestile iernii…@Doina:Urari frumoase din condeiul unui scriitor vestit… Multumesc pentru cuvintele frumoase! Si… La multi ani si tie, Marie sub acoperire!@Pavel:Cum vrei tu iarna, Pavele, daca te plangi de pe acum de frig? :)))@Molie:Multumesc pentru urari!@Anonim:Draga anonimule, da, colajul este facut de mine… Multumesc tuturor pentru comentarii! 🙂

  8. Pavel Septembrie 8, 2010 la 10:25 PM #

    >Unde m-am plâns? 😀

  9. Maria Septembrie 9, 2010 la 9:26 AM #

    >@Pavel:"Mi-e frig. Am mâinile reci. Zgribul. Tremur." din Pavel citire, http://pavel.romascani.ro/2010/09/08/n-am-atins-nici-o-stea/ … Te-am prins! :)))

  10. INCERTITUDINI Septembrie 9, 2010 la 3:41 PM #

    >Toate laolaltă și fiecare în parte emană frumusețe. Trebuie doar ca fibra interioară să fie în consonanță cu frumusețea exterioară…O frumoasă seară de toamnă să ai!

  11. Maria Septembrie 9, 2010 la 9:50 PM #

    >@Incertitudini:Multumesc pentru vizita si aprecieri! Iti doresc o toamna asemenea…

  12. sonia Septembrie 18, 2010 la 7:43 PM #

    >Mariuta scumpa, te asteptam cu lucrare nou-nouta….!!!

Lasă un răspuns

