>Labirintul singuratatii

19 Iul

>


Singuratatea nu este o victorie inaintea celorlalti, ci e de fapt un naufragiu personal” – Octavian Paler


Nu mi-a placut niciodata singuratatea. Am incercat mereu sa am in preajma mea oameni dragi, oameni placuti. Poate datorita faptului ca, fiind cea mai mica din familie, eram tot timpul in centrul atentiei alor mei. Nu-i pot intelege si pace, pe cei care isi doresc cu tot dinadinsul sa fie singuri pentru perioade mari de timp, doar cu gandurile si cu tabieturile lor.


Exista o mare diferenta intre a fi singur si a te simti singur. Sunt situatii in care solitudinea este o stare de fapt si nu o alegere. Cei mai loviti de asta sunt oamenii in varsta. La un moment dat isi pot pierde partenerul de viata, langa care au trait zeci de ani. In aceasta situatie, singuratatea vine neintrebata si nedorita. Ei se resemneaza cu aceasta stare de spirit si isi revarsa toata nevoia de afectiune si de atentie asupra familiei (copii si nepoti).


Sa nu uitam totusi ca singuratatea este si o emotie umana obisnuita, experimentata de fiecare dintre noi. Nu este un defect! Exista si acele clipe cand e important sa fii singur. Sunt momentele in care te aduni, te reculegi, te rogi…


Prefer, totusi, ca aceste momente sa fie scurte pentru mine. Mai usor ma adun si ma remontez intr-o discutie, decat sa raman singura cu gandurile mele. Pentru mine singuratatea e ca o boala. Dureroasa si care nu trece cu pastile. Cred ca solitudinea nu se ataseaza de un om, decat daca acesta tine foarte mult la ea. Slava cerului ca putine au fost momentele cand am fost cu adevarat singura. Pentru ca singura nu-mi place sa ma plimb, sa mananc, sa ies la un suc, sa dorm… In izolare nu interactionez, nu comunic. Nu fac altceva decat sa ma cert cu mine si cu Dumnezeu. Si uneori sa creez, stiind ca, in camera de alaturi, iubitul mea alunga toata insingurarea si ma ajuta de fiecare data sa ies din labirint…

Solitude” – lucrare mixta in creion si tus
dimensiune 30 x 42 cm
6 răspunsuri to “>Labirintul singuratatii”

  1. Teo Iulie 20, 2010 la 10:02 AM #

    >Singuratatea inseamna si lipsa unei legaturi intre tine si alte persoane, indiferent daca locuiesti sub acelasi acoperis cu acestea. Este cea mai dureroasa forma, dar odata 'gustata', creaza un precedent periculos pentru mai tarziu. Iar cea mai mare durere este atunci cand iti strigi singuratatea celor de langa tine, fara ca acestia sa te auda.

  2. Anonima Iulie 20, 2010 la 12:12 PM #

    >Superbe lucrari!Cat despre singuratate si izolare…uneori e bine sa te certi cu tine si cu Dumnezeu.Uneori in singuratate comunici cu tine asa cu n-ai comunicat cu nimeni si descoperi lucruri pe care altfel nu le-ai fi descoperit…

  3. sonia Iulie 20, 2010 la 7:24 PM #

    >Singuratatea, oricum ar fi ea privita, e o stare de nedorit, nu e ceva firesc pe perioada indelungata… Cei care se izoleaza in mod voit, sunt oameni care de fapt, striga dupa ajutor… Unii se lasa ajutati, altii nu… Dar daca ajungi sa te cunosti foarte bine sau sa o faci cu ajutorul altora, de regula cu ajutorul celor mai buni prieteni, nu ai cum sa devii o victima a insingurarii… Izolarea e efectul singuratatii autoimpuse, din pacate, sunt multi printre noi care o fac si refuza categoric orice ajutor… Dar eu nu pot spune asta , fiindca numai singura nu sunt, iar "responsabilii" pentru asta, se stiu bine, sunt acei oameni absolut speciali din viata mea, cei care fac comoara mea, mai rotunda si mai intreaga…

  4. Magdalena Hisum Iulie 21, 2010 la 9:05 PM #

    >Oamneii nu ar trebui sa confunde singuratatea cu solitudinea.

  5. irenadaiana Iulie 22, 2010 la 11:35 AM #

    >singuratatea de fapt e o stare de spirit. poti fi singur intr-o mare de oameni sau inconjurat de prieteni in "singuratatea" unei camere.

  6. sissy Iulie 23, 2010 la 6:14 PM #

    >sunt oameni care isi iau energia din momentele impartasite si o consuma in singuratate, si sunt oameni care isi iau acea energie tocmai din singuratate. nu cred ca un om impacat cu el va fi vreodata cu adevarat singur, chiar daca propriile ganduri sau hobby-uri sunt singurele care il insotesc.

Lasă un răspuns

